Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, juni 05, 2008

Student

Igår, i denna ljuva sommartid, var jag o firade att Johanna tagit studenten. Det är jätteroligt att få vara med och gratulera sina vänners ungdomar och se att det gått så bra för dem.
Dagens studentmössa ser inte ut som på min tid. Fram så står det vilken skolan är och bak vilken klass. I dessa fall att denna klass började 2005 på linjen IS.
Så här såg Johanna ut när hon började skolan. Då bodde vi grannar. Bara en vägg ifrån varandra. Johanna var mycket imponerad av att jag alltid hade (och har) godis hemma. När kompisar var på första besöket så förevisades jag o gottskålen. Jodå de fick ur innehållet också!
Johanna ligger mig extra varmt om hjärtat sedan en planteringsdag i trädgården för sisådär 10 år sedan. Jag planterade Petunier o berättade för Johanna att jag tycker de är tantblommor för jag ser framför mig hur damerna i min familj som gamla gick o vattnade Petunier. Varvid Johanna säger Men du är ingen tant Ingrid!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vilken fin tårta.

6:33 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Javisst är den fin! Smakade dessutom jättegott!

6:44 em  
Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Vad roligt att fira studenten, så här i denna ljuva sommartid.

Jag önskar dej en skön Svenska flaggans dag

Ha det så gott, Irene

2:51 em  
Blogger Ingrid E said...

Irene! Alltid kul med en så glad sak som studenten. Extra roligt när det också är en fin kväll.
Önskar dig en fin nationaldagskväll!

7:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home