Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, juni 02, 2008

Dylan Helsingfors

Hemma igen. Klart gladare än efter konserten i Odense. Dylan bjöd nämligen på en toppenkonsert i Helsingfors. En konsert som definitivt går in på topp 10 listan över bra spelningar. Låtvalet var suveränt med underbara sånger som Visions of Johanna, Every grain of sand, Nettie Moore. Gamla godingar som Lay, Lady, lay, Highway 61 revisited o Ballad of a thin man. Och så de svängiga låtarna. Suveränt framfört. Inte blev det sämre av att han var på gott humör och skämtade med sitt band. Denna spelning var helt klart värd pengarna för resan.
Kul att se Helsingfors igen. Det var några år sedan sist men jag kände igen mig. Blev lite fachinerad av alla dessa stora statyer av div farbröder. Hannele kan kanske hjälpa till o identifiera dem och förklara alla dessa statyer. Finns det någon av en kvinna?
Tycker att de står i en vacker grön omgivning.

Etiketter: ,

7 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

de är nog presidenter, jag återkommer ikväll, ska fira min mor nu

5:26 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid. Nu kom jag in på er server den har bara sagt error sista timmarna lika hos Hannele.Men så kul att det var en så bra Dylankonsert och gamla godingar ser jag med att han spelade.
Ja det är väldigt grönt och fint där runtikring statyerna Ja man söker efter kvinnliga men kan inte komma på någon finns säkert.Godnatt med dig sen.

7:16 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Hoppas du fick firat din mor ordentligt för det är hon verkligen värd. Välkommen åter.

Filifjonkan! Nåt strul idag. Tack för att du inte gav upp.
Härlig dylankonsert, den gjorde mig riktigt glad.
Hoppas Hannele erätttar vilka gubbarna var.

10:16 em  
Anonymous Anonym said...

Han på hästen ser ut som general Mannerheim, han levde på sin tid, med den tidens värderingar, idag tycker vi att han kanske var för mycket kompis med tyskar, jag kan inte avgöra, om han hade några val. Finland är fortfarande självständigt.

Kyösti Kallio var president, när jag föddes, sedan var det flintskallig Kekkonen för hela slanten, över två decennier. Mina prinsess-drömmar kom av sej lite..

President Svinhufvud, han blev vald till riksdagen, fast han var utvisad till Sibirien, han var med både inbördeskriget och andra värlskriget, mycket som hände då..

11:34 em  
Blogger NinaH said...

Jag gillar Dylans låtar & poem/texter- men som du vet inte så impad av honom live.... Hm... Grattis Ingrid! Jag menar en konsert med en GLAD Dylan!;-) Då måste det verkligen varit en givande Finlandstur... bara för det! Och så alla sten-farbröder dessutom!;-) Nåja... Hm... Äh!Helsingfors är verkligen en fascinerande stad! Vi bara måste ta oss dit igen!

12:59 fm  
Anonymous Anonym said...

Men vad roligt att det blev så bra i Helsingfors. Man kan undra varför det blir så stor skillnad på bara någon dag. Själv har jag aldrig sett någon konsert med honom men mannen har och han har upplevt Dylan både på topp och mer medioker. Känslomänniska kanske? Tack för grattis, om jag inte spelar gitarr så beror det inte på ont i armen. ;-) Hoppas du har det fint i sol och värme!

6:40 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Tack för hjälpen. Det där med Svinhufvud var riktigt intressant.

Nina! Dylan är klart hörvärd även live. Ja en gapskrattande Dylan var en upplevelse!
Helsingfors är klart värd en resa.

Annebelle! Skönt att du inte har samma krämpor som Dylan. Även om ni delar födelsedag så är delar ni ju inte allt t ex födelseår o krämpor.
Skillnaderna i konserter gör att det är kul att följa med honom. Ingen konsert är den andre lik. På mina två konserter fick jag höra 27 olika låtar. Bara sju var kvar sedan Odense. Kanske är han en humörmänniska.
Hoppas att du också får njuta av solen.

9:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home