Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, maj 19, 2008

Marta!

Chris Heister och Marta

Vilken helg jag har haft i Umeå! Jag var på lördagen på finalmatchen mellan Umeå IK och FFC Frankurt. Den bästa match som spelats mellan två kvinnliga klubblag på svensk mark! Och naturligtvis var världens bästa kvinnliga fotbollsspelare Marta bäst. Vilken helt fantastisk spelare och glad person hon är. Efter matchen var vi på buffé och dit kom också de hungriga spelarna. Jag fick taget kortet på Chris, landshövding i Västerbotten och Marta. Som ni ser så är Marta inte speciellt stor på jorden men en gigant på fotbolsplan.

Inför matchen. Marta längst till vänster.

Umeå IK gjorde en fantastiskt bra match. Första mål efter 12 sekunder! Marta naturligtvis. Tyvärr fick tyskorna reducera och trots att Umeå hade massor med chanser blev det inga fler mål.

Returen går på lördag nere i Tyskland. Tyvärr har nu tyskorna fördel tack vare mål på bortaplan. Nu kommer Umeå att träna på att göra mål. Kanske är också Hanna Ljungberg så bra att hon kan spela på lördag. Hon sa faktiskt det! Det skulle vara toppen för Hanna behövs på plan.

Hanna Ljungberg

6 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Vilken spännande helg du haft!

3:11 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Verkligen! Jättetrevligt har det varit.

3:54 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Godmorgon Ingrid och välkommen hem.
Ser att du haft det riktigt mysigt Kul att du fick lite bilder på Marta
Vilken tjej det är.Fantastisk duktig.
Tydligen blev det lika i matchen vad jag förstår. Ha nu en skön tisdag och kramis

6:10 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Tack! Marta är verkligen duktig, den bästa! Tyvärr slutade matchen 1-1.
Här regnar det idag. Hoppas att din tisdag är bra.

2:34 em  
Anonymous Anonym said...

Åh, Marta och Hanna, nu blev min fotbollstokiga dotter intresserad av mammas bloggkompis. :-)
Kul! Umeå är lite mysigt, men jag skulle aldrig kunna bo så långt norrut och så långt från stan. Stockholm alltså. ;)

12:25 fm  
Blogger Ingrid E said...

Annebelle! Hälsa din dotter att de är två mycket treliga fotbollsspelare Marta o Hanna. Hoppas att ni inte missar final 2 idag. Vi håller tummarna!
Tycker också att Umeå är lite väl långt norr ut. Tur flyget finns.

10:49 fm  

Skicka en kommentar

<< Home