Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

lördag, maj 31, 2008

Takåsar Köpenhamn, utmaning

Lite annorlunda bilder av centrala Köpenhamn, takåsarna vid en parallellgata till Ströget. Tornet till höger på bilden ovan sittter på ett hotell. Visst är det läckert där uppe.
Jag har blivit utmanad av NinaH ang bästa, sämsta o senaste köp.
Senaste köp: Dahlior o Husarknappar till trädgården.
Bästa köp: Min kamera Canon IXUS 85 IS som jag köpte för ett litet tag sedan är jag mycket nöjd med, skall bara lära mig alla finesser också.
Sämsta köp: Har förvisso köpt en hel del skräp som en bokklubb som jag lurades in i. Trodde jag skulle få romaner men de var av billig variant som inte intresserar mig. Böckerna ligger nu på hög så det var riktigt dåligt köp.
Skickar utmaningen vidare till de som vill.

4 Comments:

Blogger NinaH said...

Takåse-bilderna är underbara! Tänk om man var Karlsson på Taket & alltid fick njuta åsar! Men... sen var det det där med höjder, förstås... hm... Så´na gillar jag ju inte....! Hur ska jag lösa det nu då...?...;-)
Jag har också en IXUS - fast lite äldre än din. Jag är väldigt nöjd med den. Men alla finesser har jag inte hunnit lära mig! Än!!;-)
Jag kom tyvärr inte iväg till Botan-träffen i år. Först inbokad på annat och sen... Asch- läs mer på min blog, vetja!;-)

1:42 fm  
Blogger Ingrid E said...

Nina! Lite lustigt att vi igår gav väninna promenad på takåsarna i Stockholm. Verkar vara en intressant vandring. Fullärd på IXUS blir man nog aldrig.
Tar din blogg efter mitt helsingforsbesök.
Kram!

7:05 fm  
Blogger Filifjonkan 1 said...

God söndag på dig Ingrid.Takåsar tänker på den klassiska sången "under takåsarna i Paris"Men de danska takåsarna är inte dålig spännande husformer och takformationer, Kul med tornen, Hoppas nu det blir en trevlig helg igen med Dylan. Ser på din lista om sakerna som haver inträffat. Ja det är sådant man lär sig av har Filifjonkan med märkt, lite smällar får man ta skrattar.

8:42 fm  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Vackra tak, böcker jag inte vill ha,
har jag försökt lämna till loppis.

11:27 fm  

Skicka en kommentar

<< Home