Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, maj 21, 2008

Länsstyrelsen

Tvärs över gatan från residenset ligger den byggnad som länsstyrelsen sitter i. OBS alla björkar!Det måste nog vara den största skillnaden för Chris; nu behöver hon bara gå över gatan för att komma till jobbet. Inga resor i tunnelbana eller köer alltså.
Chris arbetsrum är inte det största men det trevligaste med ljus från två håll. Snyggt möblerat med malmstensgrupp i snygga gröna färger. Gillar tavlan väldigt mycket.

Högre upp i huset är stora samanträdesrummet. Som överallt fullt med vacker konst. Eller vad tycks?

Lite mer att lära om länet ges i denna Välkommen till Västerbotten av Chris.

4 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Björkarna är häftiga,
de är liksom härdiga i Umeå.

11:55 fm  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid: å så trevligt och fin konst ser jag med Malmstensmöblerna är ju de klassiska, Sammanträdesrummet är enormt stort,,, Skönt för henne att bara behöva gå tvärs över gatan och slippa tunnelbanor och dylikt, Björkstammarna är vackra som de är de lyser nästan lite spöklikt mitt i natten om det är månljus. Ha nu en bra dag

12:10 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Otroligt vad björkar det finns i Umeå.

Filifjonkan! Residens o länsstyrelse var smakfullt med skön konst, mestadels. Naturligtvis finns där också en del som jag inte gillar.
Kan tänka mig att de vita björkstammarna kan vara spöklika i månskenet. Något för residensspöket!
Hoppas att din dag blir bra.

1:13 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Filifjonkan ler känner ig själv som ett spöke idag Måste ordna till mitt hår får ringa frissan igen det växer så fort.Tycker det ä roligt att dessa residens som vi har över Sverige här och där är så vackra och konstfulla se är de ju härligt att få se det med
Ha det bra och solen lyser väl hos dig med idag?

10:58 fm  

Skicka en kommentar

<< Home