Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

fredag, maj 30, 2008

Dylan i Odense

Är nu hemma igen efter konserten med Bob Dylan i Odense. Det skall sägas att detta var ingen av dylans bästa konserten. Helt OK men den saknade det där extra. Många bra versioner men också några trista låtval. Tyvärr så spelar han inte gitarr dennna gång, bara keyboard. Han var bättre i Reykavik och det låter ju bra inför söndagens konsert i Helsingfors som jag också skall åka på.

Innan konserten var det köande. Naturligtvis fick vi de bästa platserna! Lite nervöst var det för man kunde köa från två håll av arenan. Vi valde rätt sida - i solen och lä. De på andra sidan stod upp o frös i den hårda vinden som synes på bilden nedan.
Danskarna brukar ju hävda att svenskarna förbjuder allt medan de själva är så liberala. En sanning med stor modifikation. På dylankonserten var det mesta förbjudet och de hade sura vakter. De borde gå i kurs hos sina kollegor i Roskilde! Inne i lokalen var det jättevarmt och de gav oss inget vatten att dricka. Det kunde ha blivit farligt.

Etiketter: ,

7 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

oj, har du även varit i Reykavik och lyssnat på Dylan, du borde recensera i tidningarna.

4:07 em  
Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Du är ju en riktig Groupie, som följer din idol lite var stans i världen.

Du får ha en riktigt skön helg. Irene

4:57 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej igen och välkommen hem helskinnad hoppas jag, jaha det var ingen höjdarkonsert men ok men smart att ni tänkte på sidvalet de är hemskt att stå och frysa i vinden oj du skall iväg igen och se honom, då inser man ju att du är en riktig fan som följer honom kul,Helsingfors sa du med jösses skrattar men det är bäst passa på inte så ofta som han turnerar häråt. Jag har precis fått hem Lasse Winnerbäcks sista cd strimmor den är med bra.Ja du får ju vila dig lie nu så du orkar med söndagen då ha det så bra.

5:14 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Jag har varit i Odense, Danmark.

Irene! Trots alla konserter så har jag ännu inte träffat Dylan. Delar av hans band har jag dock träffat på. Står oftast längst fram så jag har sett honom nära.

Filifjonkan! här skall inte vilas! Skall snart på kalas! Åker inte förrän på söndag så jag hinner nog vila upp mig. I Helsingborg blir det inget köande så där blir nog lugnt för min del. Hoppas dock på en bättre konsert.
Låter som du fått tag på en bra cd, ha en trevlig helg med den!

5:47 em  
Blogger NinaH said...

Härligt Ingrid! Du har kvar din Dylan-vurm!! Jättekul! Du måste vara hans mest trogna fan vid det här laget?!?!!;-)
Kul finna din blog!
Titta in på min, Ingrid! Jag har gett dig en utmaning där!!!;-)

6:38 em  
Anonymous Anonym said...

(men du skrev att Dylan var bättre i Reykavik än i Odense)

8:56 em  
Blogger Ingrid E said...

Nina! Så kul att du hittade hit!
Dylan överger jag inte i första taget. Tyvärr blev det samtidigt som Botan- o Blåregnsträffen. Första gången på länge som jag missar Botaniska.

11:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home