Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, maj 22, 2008

Ume älv

Fredag kväll besökte jag en umebo som bor helt otroligt vackert vid Ume älv. Dessutom var det en solig kväll. Tyvärr för kallt för att sitta ute.
Det blev söndagspromenad utmed Ume älv. Vi gick på Hälsans stig, norr ut, på vänster sida.
Residenset ligger brevid kyrktornet som syns på fotot nedan. Den stadsdelen kallas Öst på stan. En ordenlig söndagspromenad alltså. Ganska lik vår promenad utmed Edsviken fast umepromenaden var plattare. Det syns också att det är bra fart på vattnet i Ume älv.

5 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Det ser ju riktigt vackert ut.

1:15 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Det ÄR vackert! Förmodar att din son ofta springer här o tränar.

1:19 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Ja du fick dig en vacker promenad Umeälven är så bred och mäktig och den rinner på bra,Fast det ser platt ut, Kram och godnattltejt

9:32 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Godförmiddag Ser mitt förra inlägg slutet och undrar var jag gjort lustiga bokstäver där?Hade det varit nu så hade jag bättre förstått det? Nåväl idag är det jättefint väder här nere varmt och soligt hoppas du också har det så härligt. Kanske du tar dig ett förmidddagsdopp i Umeälven fast den är nog bra kall ännu
http://81.8.142.30/view/index.shtml
denna länk går till en annan älv som det är fart på fast det har varit vattenstånd ända upp till det gröna Vindelälven är det mäktig, det är en live webbkamera

10:35 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Ja det blev en bra promenad utmed umeälven. Tror att du skrev som du gjorde för att jag arbetade inatt.
Skall pröva länken igen ikväll för måste installera program först.
Härlig solig dag idag men tyvärr blåsigt men skönt på balkongen. Hoppas att du får en mysig dag.

2:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home