Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, juni 11, 2008

Färdigblommade

I den starka värmen har många växter blommat rätt så kort tid och nu lagt av. Aklejan har blommat fint i år. Det blev många i båda mina rabatter. De förökar sig riktigt bra. Rosa o blå Akleja har jag.
Egentligen skall man inte ta foton i solskenet men vad skall man göra? Dessa båda bilder har tyvärr fått lite matta färger i solen. Ovan är min ljusblå Strandveronica. Nedan en rosa klocka av någon sort. En nykomling som gjort debut i rabatten i år. Får gärna komma åter även om jag nog inte planterat den.
Idag har vi ordentligt med regn så några växter kommer säkert att slå ut nu.

3 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Vackert. Lyckliga ni, som fått regn.

9:43 em  
Blogger NinaH said...

Vackra växter, Ingrid! Vi har också haft regn idag- men bara skurar... suck.... Det blev väl ungefär att det blötte ytan... så torrt som här var!!! Fast det ska visst bli mer här under torsdagen & fredagen. Vi hoppas på det!

12:24 fm  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Javisst är vi lyckliga men behöver lite mer så det blir blött ner till nedersta roten.

Nina! Gillar mina växter skarpt! Hoppas att ni också får regn nu i veckan och så kan det bli fint igen till helgen.

1:59 fm  

Skicka en kommentar

<< Home