Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

lördag, oktober 11, 2008

Oväntat

Denna lördag blev inte alls vad jag tänkt mig. Mycket trevligare!
Efter sovande blev det promenad till Mörby Centrum för lite inköp. Upptäckte att centrum numera har öppet ända till kl 16 på lördagar så jag hann med en liten rundvandring där. I bokhandeln hade de förspelad bok - Paulo Coelho, Brida - på MP3-spelare till nedsatt pris så den fick följa med hem.
Det var en oväntat skön eftermiddag, riktigt varmt men grått (nya regnrocken fick komma ut). På vägen hem träffade jag Sigge L med matte. Följde med dem på promenad. Vi gick o tittade på fina hus. Vid ett av husen satt två flickor o hade försäljning. Sådant kan jag inte motstå så där köpte jag Marimekkogubben. Brukar ni köpa av barn? Jag tycker att det är kul att kunna göra dem glada.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh...du mina barn brukade ha försäljning här utanför...då kom alltid snälla grannar o handlade..jag visste väl att du är en sådan go människa som ser o uppskattar barn...barn vll bli sedda..m mm jag gillar verkligen barn själv...berikande att ge dem uppmärksamhet...härligt Ingrid.Men nu fattar jag inte är inte Sigge din hund?

7:34 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Man har väl själv varit barn o uppskattat vuxna som bjöd till lite.
Sigge L är mitt dagbarn, han är hos mig de vardagar jag är ledig. Alltså inte min vovve.

8:31 em  
Anonymous Anonym said...

Va...men vad heter din hund då? Ha ha ja du ser ingen koll här alltså..

8:54 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Paulo Coelho är bra, klart jag köper av barn :)

10:55 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Många år sedan jag hade egen hund. Bra ha ett dagbarn för man slipper ansvaret o vara bunden men får de sköna promenader o mycket kärlek.

Hannele! Låter bra om boken. Bra köpa av barn o då inte bara de egna.

11:02 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid. Ja kl 16 är bra öppettid på lördagen då hinner de som jobbat med kanske in en sväng Kula att handla från barnen för som du sa de blir så glada ögonen lyser på dem..Så din nya regnrock fick komma ut på promenad med då blev den väl glad Motsvarade den dina förväntningar med så är det ju ett +
Ha en skön söndag

12:46 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Fick beröm för regnrocken så den gillar jag verkligen. Barnen blev verkligen glada.
Fint väder idag så nu skall jag ut i rabatten.

1:02 em  
Anonymous Anonym said...

Alltså nu fattar jag ingenting...var det inte din hund som försvann härom veckan på promenaden...har jag fatta fel så totalt...var det ett barn som försvann...nä :)

5:35 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Såhär är det: Sigge L (står för liten) är en hund (vovve). Inte min hund dock utan väninnas. Sigge L är hos mig de dagar som jag är ledig. Därför kallar jag honom för mitt dagbarn, trots att han är en hund.
Sigge o jag går på långa promenader. Detta tycker Sigge L (som också kan stå för långsam) är fullständigt onödigt när man kan vara hemma o sova i soffan.

6:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home