Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, september 30, 2008

September - farväl!

September kan vara en månad som är ljuvlig som en förlängning av sommaren eller full av rusk och därmed för tidig höst. September 2008 blev tyvärr det senare. Visserligen skärpte vädret till sig i slutet så det blev sköna dagar med utefika och bilder som den ovan som jag tog igår.
Vädret idag var mer typiskt september. Sol på morgonen (och frost på många ställen, ej hos mig dock), regn mitt på dan och sedan uppklarnande igen på eftermiddagen. Jag är glad att jag tog min stavgångspromenad. Fick njuta av skön, frisk luft och vackra höstfärger som här runt Ulriksdals Slott.
Solnedgångarna är vackra nu fast bilden ovan ljuger. Kameran förskönade den.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

M mmm men du på dessa bilder ser september helt ok ut...vackert o njutbart...m mmm Sigge o Carlsson..du vet det vore något det..säkert bästa polarna.. :D

6:37 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Har censurerat halva september o lagt i glömskan. Föredrar det vackra.
Tror också de kommer att bli bra polare.

7:20 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Fin månad, nu börjar man se mer höstfärger.

9:50 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! September har inte varit någon fin månad här i Stockholm. Ovanligt kall o blöt. Höstfärgerna är fina. Hoppas att vi får behålla dem ett tag.

11:03 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Åh sjunger "minns i november den ljuva september..... ja det är över Oktober har stampat in med morgonkyla regn och dimma. Men det är ju så det är. Vemodets månad saknadens och längtans månad... en det kommer en ny vår det brukar det göra ialla fall...och det tror vi på känns bäst! Hoppas du har en bra dag idag trots regn och blåst.

3:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home