Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, oktober 01, 2008

Jag har bakat!

Jag bakar aldrig och jag menar verkligen ALDRIG. Dock jag har fått goda äpplen av grannar och måste göra något med dem, kan inte bara äta äppelkaka. Så idag har jag bakat muffins! De går att äta! De billiga formar som jag använde var dock inte bra.
Vet ni om att det finns en hel site med muffinsrecept? Dagens_muffins har över 800 muffinsrecept och där hittade jag mitt på äppel & kanelmuffins. Det blev dock en del kanelfyllning över så nu håller jag på att göra en variant på äppelkaka också. Det doftar jättegott!

Etiketter:

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Yes some cupcakes...det rä verkligen gott...what...bakar du aldrig..himmel här bakas det jämt..
tröttnar visst aldrig..men du...nu när du har en hela bank med cupcakes recept...då kan det kankse bli fler gånger..

8:47 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Det här var inte alls dumt! Stor risk att jag gör ett nytt försök, funderar t o m att köpa vettiga formar.

9:15 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Mums! Vi kan inte heller äta kaka jämnt, därför lägger vi bara äppelklyftor i ugnen, kryddad med ingefära, kanel, russin, kokos, farinsocker och en klick smör. Njutes naturellt eller med glass.

11:53 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Din dotter lärde mig en god kaka med nötter o äpple. Min favorit numera.

10:51 fm  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid så du har hittat dagens muffinssida,,,ja då är du såld du kommer nog att baka muffins så det stör nu då!Den här ser så god ut så.

5:22 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Ja det kommer nog att bli fler muffins men inte varje dag måste tänka på figuren också!

10:16 em  
Blogger Daisy said...

Yumme, I miss muffins. Use to make muffins, used to be. Now, got no time to do it. Oh, I miss muffins and baking muffins. That's good you made muffins, feels good too and smell good to bake.

11:05 fm  
Blogger Ingrid E said...

Daisy! You are right - one of the best things with baking is the nice smell. Hope you soon will get time to bake or maybe Marianne can do it?

11:19 fm  

Skicka en kommentar

<< Home