Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

fredag, oktober 10, 2008

Cyklamen

Ingen vidare bilder men kände att jag bara måste visa min utomhuscyklamen som nu blommar.
I våras fick jag en knöl av min granne som jag planterade. Vi förväntade oss ingen blomning första året men den blommar o fler blommor är på G. Vågar man ha den ute över vintern eller måste jag gräva upp den?
Brukar inte ha någon speciell tur med mina inomhuscyklamen. I år har det lyckats! Köpte tre st för en bra tag sedan o de bara fortsätter att blomma. Tror att det har med att elementen ännu inte är på, cyklamen gillar inte att ha det varmt.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du måste ta in den...cyklamen gillar att dricka vatten när den är helt torr...och då ska den stå i vatten typ ett par timmar...suga underifrån alltså...fast du vet säkert det...ja men du ha det gott på jobbet..ska tänka på dig när jag slumrar in...ha det ha det..

7:14 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Tack för tipset, då skall den få komma inomhus när nollgraderna hälsar på. Hoppas att det dröjer länge.
Japp har lärt mig vattna dem underifrån.
Sov sött efter en trevlig o god kväll.

7:33 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Grattis, jättefint, jag har inte lyckats.

12:23 fm  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Trevligt att du tycker den är fin trots dåliga foton. Roligt lyckas med något nytt.

12:31 fm  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Godmorgon Ja så fin den är man blir lycklig när de kommer.Den gillar fuktig luft och halvkallt men ljust inte direkt i stekande sol men ljust, Njut så länge du kan tror inte den klarar sig utomhus hela vintern den vill koma in tror jag.Ha en skön lördag Filifjonkan vilar idag

6:47 fm  

Skicka en kommentar

<< Home