Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

söndag, oktober 12, 2008

Njutningsdag

Jag bara njuter! Det har varit en helt underbar dag med sol från klarblå himmel. Lite blåst men inte störande. Dagen har jag tillbringat i rabatten. Gjort en del höstarbete med att klippa ner några perenner, plockat in pelargoner o en dahlia som har slutat med att blomma. Därefter ägnat mig åt att vinterplantera o vattnat pellisarna i solskenet på balkongen Nästa steg för dem blir källaren.
Naturen är så färgrik. Detta är utsikten från min balkong. Jag njuter av höstfärgerna. Vår tvättstuga ligger där ljuset är tänt. Vi har nog världens vackraste utsikt från tvättstuga!

11 Comments:

Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

En skön utsikt du har. Det låter som om du verkligen har utnyttjat dagen i dag.

Vi har haft sol med lite moln, riktigt skönt väder har det varit, vi var ute och gick en naturstig som går i det närbelägna Ruddalen.

En skön söndagskväll önskar jag dej.
Irene

7:05 em  
Blogger Ingrid E said...

Irene! Underbart att vara ledig en så här underbar dag o kunna höststäda i rabatten. Jag har verkligen njutit.

7:07 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Å vad högt upp du bor förstår jag av bilden! Vacker utsikt men hu är du inte höjdrädd alls?Så fint ni har utanför fönstret till tvättstugan snyggt. Höstfärgerna är så vackra man kan inte måla dem så fint det är naturen som är den bästa konstnären tycker jag.Ja blommorna de får gå till vintervila nu det är dags källaren väntar,,,

7:10 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Jag bor bara på första våningen men på ett berg så därför så ser det högt ut, inget skäl vara höjdrädd alltså. Instämmer i att naturen är bästa konstnären.
Känns lite extra bra att ha höststädat i så fint väder. Allt för många gånger har jag gjort det o frusit.

7:17 em  
Anonymous Anonym said...

Å hej och tack för att du hjälpte mej med min fråga ang,pellisarna,
har hört så olika det där med nedklippning men nu ska jag göra så!Spännande ska det bli att se om de klarar sig.
ska jag ta upp dem i februari då?
och ställa dem ljust å plantera om dem då?
ha en gokväll och till dej återvänder jag gärna på visit för å vilken fin blogg!!!

7:40 em  
Blogger Ingrid E said...

Soffie! Välkommen hit, kul att du tycker om bloggen.
Ta upp dem i februari när du tycker att dagarna blivit lite längre. Ta det lugnt med dem då. Låt dem stå någon dag innan du först ger dem vatten i den gamla jorden. När de druckit upp det vattnet är det dax för omplantering. Sedan kommer de nya bladen fort. Lycka till!

7:50 em  
Anonymous Anonym said...

Det har ni nog! Och visst är det underbart med en fin utsikt. Jag gläds så över den vi har.

12:43 fm  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej igen Ingrid. åhh aha då förstår jag bättre trodde det var minst 7 våningar eller så! Då skulle till och med höjdrädda jag våga mig ut på balkongen. Ja höststädningen är skönt att ha avklarad,Ha en skön måndag

12:20 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Inget skäl att vara höjdrädd här fast här finns 8-våningshus också o där känner man av höjden.
Känner mig jätteduktig efter utearbetet igår. Idag får bli innestäddag.
Ha en skön måndag.

12:25 em  
Anonymous Anonym said...

M mm det var en underbar dag igår...oj vad härligt att tvätta hos dig...kan jag komma med ett par maskiner..

6:45 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Underbart med såna höstdagar.
Häftig tvättstuga, där vill man ju vara jämnt ;)

10:59 em  

Skicka en kommentar

<< Home