Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, oktober 14, 2008

Båt upp

I söndags var det stora tauppbåtendagen här. Båtägarna hade tur med vädret. Nog märks det att höstarna blivit mildare o därmed längre. Som ni ser så är det fortfarande en hel del båtar - i olika storlekar - som ligger kvar i böljan.
Området där vägen går är drabbat av många översvämningar o nu skall en vall läggas ut där. Hoppas att det blir snyggt.
Det går fort nu. Biden nedan är tagen i slutet av september.
Lite skvaller! I det området bor Magnus Uggla.

10 Comments:

Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid. Ja båtarna har dragits upp nu och fått täcke och vinterkläder på sig med har jag sett här med. Så du har så fint sällskap vid boendet skrattar ja det är en riktig textmakare det.Idag har jag soligt men så det blåser milda makter det ryker löv överallt idag för det.Ha det så bra

1:19 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Lite vemodigt när båtarna tas upp men skönt att det är fortsatt soligt.
Promenaden var skön men nu har det börjat blåsa här också. Synd.

2:59 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Fina grannar du har. Här på Hisingen var det också stora ta-upp-båten-dag, inte mycket gräsmatta kvar och kajakerna hänger i taket i garaget.

3:51 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Hur många båtar o kajaker har ni?
Härligt att oktober blivit så skön!

4:12 em  
Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Båtarna behöver kanske tas upp, men vädret är hur skönt som helst. Jag har precis kommit hem från en skön promenad på nästan 2 timmar och solen lyste hela tiden, det var hur skönt som helst. Jag såg faktiskt upptagna båtar nere vid Tångudden som jag passerade.

En skön fortsatt vecka önskar jag dej. Irene

4:44 em  
Blogger Ingrid E said...

Irene! Tror båtupptagningen mest har med försäkringar att göra och när det passar för varv/föreningar att ta upp.
Här blev det också en lång promenad i solskenet men sedan började det blåsa. Nu har vi haft vacker solnedgång. Underbara dagar.

6:48 em  
Anonymous Anonym said...

Aha en Uggla i mossen...m mmm det är mycket med båtar du..vackra är dom oxå..

9:30 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Jodå här har vi både det ena o andra. Det finns en del väldigt vackra båtar.

10:43 em  
Blogger NinaH said...

Uj sicken förändring av träden på bara några veckor! Vackert med båda! Och tänk att vi fått titta på en dunge innehållande herr M. ugglas boning! Nästan "Jag-mötte-Lassie-känsla!;-)

12:07 fm  
Blogger Ingrid E said...

Nina! Kul att du är i farten igen. Ja det går fort nu, det gäller att passa på o njuta.
Apropå Uggla, du kan få ta på mig nästa gång vi träffas för jag har faktiskt fått hej från honom!:-)

11:23 fm  

Skicka en kommentar

<< Home