Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, september 01, 2008

September - vardag igen

Så var vi då i september igen. Här har vi haft kallt en tid nu så vi är höstvanda. Värmen o solen får gärna komma åter! Tur att det fortfarande blommar ute. Dahlian ovan blommar bättre än någonsin nu.
Bougainvillean nedan fick komma in igår för nätterna är för kalla för den. Den har vuxit till sig i sommar och blommat om tre gånger. Tacksam växt.
Höstblommor som floxen blommar så härligt.
En liten solros med den sista sommarblomman.
Cyklade igår till Enebyberg. I Stig Dagermans Park hittade jag detta citat. Precis vad jag känner.

(klicka på bilden för att läsa texten bättre)

5 Comments:

Blogger Filifjonkan 1 said...

Men å så vackra de är dina bilder på det blommande ännu får vi njuta ett tag av dem Och Stig Dagermans rader är älskade av mig med. Just dessa är träff mitt i hjärtat.
En trevlig promenad till dig och må solen lysa över dig då.:)

1:26 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! jag glädjer mig mycket över det som fortfarande blommar och ger oss färg.
Dagerman hade en fantastisk förmåga att formulera precis så som man känner. En stor konst.
Promenaden blev skön trots att ingen sol visade sig.

3:26 em  
Anonymous Anonym said...

M mmm vackra blommor du...längtan efter ljus slocknar aldrig...just därför har jag två glashus...vilket är rena ljusterapin...

6:27 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Tur att du tar hand om din Bougainvillea, dahlia kan du också ha som inneblomma.

7:30 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Avis på dina glashus. Måste vara underbart att kunna sitta där o förlänga säsongen.

Hannele! Bougainvillean sköter jag om som ett barn. Dahlian är väl för stor att ha inne. Skall dock ta upp knölarna men hoppas att det dröjer innan frosten kommer.

8:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home