Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

fredag, augusti 22, 2008

Botaniska

Kan man ha det bättre? Besöka Botaniska Trädgården med vännerna Annika, Bertil o Hannele och med Hannele som kunnig guide. Det blommade för fullt. Underbara färger. Dessutom blev jag bjuden på god lunch och vi klarade oss från regnet! Tack vänner för den underbara dagen!
Kul att återse Linnépaviljongen. Såg den för ett_år_sedan och nog har den växt till sig på det året. Tycker nog att paviljongen kan få bli kvar.
Otroligt vackra o välskötta planteringar. Man får massor med inspiration till sina egna rabatter.

Det var förvisso uppehåll men inte särskilt soligt. En perfekt dag för att fotografera blommor. Vilka vackra blommor! Vilka skönheter! Tror jag återkommer i novembermörkret och visar fler blommor då när vi behöver sätta färg på tillvaron.

Etiketter:

8 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Så vackra bilder du visar, roligt att Annika och Bertil kunde komma, vi hade verkligen en underbar eftermiddag, trädgården visade sej från sin bästa sida, allting blommade och var så grönt.

5:45 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Vi hade en underbar dag i fantastikt vackra omgivningar. Tack för guidningen!

6:16 em  
Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Vilka härliga Göteborgsvyer du bjuder på, verkligen kul att se.

Jag har tittat igenom alla de bilder som du har visat. Mycket fina bilder och kul att du berättar lite om din uppväxt i Göteborg.

Jag önskar dej en skön helg.

Solvarma hälsningar från Irene

9:39 em  
Blogger Ingrid E said...

Irene! I sommar har Göteborg verkligen mycket att bjuda på. Trädgårdarna är fantastiska, har massor med bilder.
Det kommer mer om mitt Göteborg.

2:17 fm  
Anonymous Anonym said...

M mmmm Ingrid...det här är mitt favoritställe....går ju alltid på vårvandring i mars....så härliga bilder du visar...jag har studerat dom med lupp nu...ser allt...tack..

9:24 fm  
Blogger Ingrid E said...

Anna! brukar besöka Botaniska i början av juni men där är vackert hela säsongen. Enkelt fotografera där, kul du gillade bilderna.

5:20 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Ohh alltså ja vad ska man säga om så vackra bilder kan bara bli det ohh ahh och underbart denna lilla dahlia (är de det) den är ju alldeles bedårande och vist tycker man att Linnepaviljongen kan få vara kvar den runda planteringen under den bilden föder ju en masa griller i ens huvud till nästa år,,,härlig titt hos dig idag ha en skön måndag nu

5:55 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Botaniska är en underbar plats och jag återkommer i höstrusket med fler blombilder.
Visst är det en Dahlia.
Det blir att sätta många palettbladfrön i vinter!

12:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home