Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, augusti 21, 2008

Liseberg

Besökte för en gångs skull Liseberg på sommarsemestern. Träffa brorsbarn o brorsbarnbarn drog mig dit och till åkattraktionerna.
Vet ni att vid flumridens första backe så ligger det en kinesisk trädgård? Riktigt fin och en lugn oas mitt i det hela.
Lisebergs Lustgård drog naturligtvis. Besökte den efter åkandet (jag åkte dock inte). Det blev en trevlig promenad. Jag är glad att jag besökte Liseberg först för tycker att den lustgården inte kan riktigt tävla med Botaniska och Trädgården.
En del lek med vatten. Det tyckte jag om mycket.
Fina planteringar men det har inte riktigt växt till sig som i de andra trädgårdarna.
En del kan man se utanför Liseberg också.
Klart trevligt och väl värt ett besök.

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jaaaadå jag brukar titta på just detta när övriga familjen flänger i banor o gungor...nä du vet jag...jag luktar hellre på blommorna...precis som du...vad härligt vi har det..

8:06 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Lisebergs Lustgård kommer att finnas kvar, speciellt förtjust var jag i Tage Andersens mäktiga trappa.
Vi besöker Liseberg ofta; torsdagsjazz, Trädgård Väst, Julmarknad och annat kul, billigt och bra nöje, nästan hela året.

8:32 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Tycker Liseberg är så underbart just för att man också har en vacker trädgård så att vi som gillar att lukta på blommorna får en upplevelse också.

Hannele! Det skall bli trevligt att följa Lisebergs Lustgård. Tror den kommer att bli mycket fin när den fått några år på nacken. Trappan var fin liksom vattnet.

8:40 em  

Skicka en kommentar

<< Home