Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, augusti 26, 2008

Hanneles Lustgård

Göteborg har ju fyra Lustgårdar i år -Liseberg, Botaniska, Trädgårdsföreningen och Gunnebo. Missade den fjärde men fick istället se en på Hisingen, Hanneles_Paradis. Tyvärr har Hannele otur i år vid visning av sin trädgård för då regnar det rejält.
Liksom de andra Lustgårdarna visar Hanneles upp mycket se- och fotovärt. Hon binder och formklipper som det värsta proffset. Resultatet tycker jag är mycket snyggt.
Liksom de andra så delar Hannele in sin trädgård i flera rum. Inte en kal fläck någonstans, allt utnyttjas. Hon visar att allt kan användas i trädgården. Finns ingen gräns.
Ingen Lustgård har dock en sådan mängd med vattenkannor. Det roligaste är att Hannele hävdar att hon inte vattnar sin trädgård! (Förutom krukorna)
Även Hannele har en del medhjälpare i trädgården. Problemet är dock att de är så små att de inte vågar sig på mördarsniglarna. Det är nog bara Hannele själv som ser vilken skada de gör för där är ju gott om blommande växter.
Och mossa ÄR vackert!
Tack för en mycket trevlig titt o guidning. Nästa gång hoppas jag på väder så att vi kan fika i trädgården också.

10 Comments:

Blogger Filifjonkan 1 said...

Men oj kära nån! det var inte dåligt. jaha jo jag har hört och sett en del av det hon visat ibland men hon har ju enorm fantasi och det blir så fint och roligt och charmigt med och javisst mossa är vackert särskilt björnmossan Synd att det regnade när det var trädgårdsvisning. Ja vattenkannorna är det nog hon som ha allra flest av kul idé verkligen. Hon vågar ta ut svängarna räcket med klätterväxten på är ju med härligt och gummistövlarna de är ju pricken över iet liksom.Formklippningen vet jag att hon gillar tror hon visat det förut nån gång från tomten men man måste ju kunna också, Och våga.
Tackar och niger fint för visningen både till dig och till Hannele.

1:26 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Och sist står jag bakom Hansa-rosen, mitt namne. TACK, ingrid, helmysiga bilder du tagit, fattar knappt, att det verkligen är mitt berg, mitt eget paradis.

2:23 em  
Anonymous Anonym said...

P.S.
Tänk att du hann ta så mycket bilder mellan regndropparna.

2:30 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Hanneles trädgård är charmigt personlig. Roligt med alla grejor hon har i trädgården + att det är så grönt.

Hannele! Det finns många fler bilder av din trädgård för däri finns verkligen massor.
I din ungdom kallades du för Hansa är det någon som kallar dig det idag?

2:46 em  
Anonymous Anonym said...

De som kände mej för 30 år sedan, säger Hansa.

3:34 em  
Blogger Ingrid E said...

Hansa! Sådana som jag alltså.

3:46 em  
Anonymous Anonym said...

ja, men du för gärna säga Hannele ;)
Fast du kände mej för 30 år sedan...

3:50 em  
Anonymous Anonym said...

Ja det var då ett riktigt paradis hon har din vän...lika galen i vattenkannor som jag..ett glatt gäng kannor finns här oxå.

8:41 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Godonsdag på dig Bara inne och kikar på dina bilder igen an blir upplivad av dem jag fick ju sluta måla bara gå in och gilla läget det öser ner just nu hos mig.Ja Hanneles paradis är ett pardis på många sätt må saker i buskarna lite av varje och sist men inte minst hennes David,,,hur går det med dina frödrivna pelargoner artar de sig bra nu med? Hur so helst en bra onsdag önskar jag dig och ta med dig paraplyet om du skall ut!

10:24 fm  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Visst är det fint med vattenkannor. Det finns så många olika. Du får visa upp din samling någon dag.

Filifjonkan! Här har det klarnat upp så det kommer att bli en skön promenad idag. Pellisarna artar sig riktigt bra men de vill ha sol nu.
Hanneles trädgård med alla saker tröttnar man aldrig på.

12:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home