Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, augusti 06, 2008

Pellisar

Eftersom jag driver mina egna blommor från frön så är Pelargonia en höstblomma för mig. Det är först nu som de blommar. De blommor som är från fröer som jag köpte på Gran Canaria förra vintern är jag mycket nöjd med. De har söta blommor och friska blad.
Även utomhus har de nu börjat blomma så smått. Där är det de vita som blommar först. Trevligt med lite rött i mitten.
Av de fyra sticklingarna från Sollentunamässan har tre redan blommat. Detta är Ålsta-Elin.
Jag är väldigt förtjust i Pelargonier. Härligt att de är så olika.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh vilka sköningar du har där..vad kul o driva själv...sådant gillar jag...nice o underbart.

2:16 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Det är kul att driva egna pellisar och gå dem riktigt nära. Tänk om jag hade haft ett växthus! Då skulle de blomma mycket mer o tidigare.

2:22 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid. men så söta de blev särskilt den sista med det lite rosa i.Kul att ha något att vänta på nu denna tid

10:39 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Trevligt att du tycker om dem. Visst är den sista fin. Har fler blommor att se fram emot. Det behövs nu.

11:35 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Pelargonier är fina, finns ju något för varje smak.

7:17 fm  

Skicka en kommentar

<< Home