Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, augusti 05, 2008

Sommardjur

Så här i sommartid får man kontakt med många djur av alla de slag.
Popcorn är en tjej o Jack Russel som är ovanligt trevlig för sin ras. Hon har flyttat in i en lägenhet under mig. Vi har funnit varandra, skönt att ha någon vovve att prata med medan Sigge L är på sommarlov. Hans levergodis uppskattas mycket av Popcorn.
Rensade igår, innan syndafloden.
På balkongen tog jag bort en dyster Dahlia. Hittade då en Tusenfoting. Usch, vill jag inte ha på balkongen.
Blev mycket gladare när jag hittade en mycket jordig Padda i portrabatten. Kul att den hittat åter efter rabattrenoveringen. Ingen idé fota den för den hade inte synts mot jorden. Paddan är väl den enda som gillar detta väder!

8 Comments:

Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej. Såå du har en annan träff med en Jack Russel Roliga djur det,,ser så kul ut när de springer i fulle fart,,
Och träffat Herr Padda har du gjort med:) Ja han är ju glad åt lite blöta det brukar de vara.Du såg inte till Kristoffer Robin väl då??? :)
jajaj tusenfotingar urk men hmm de vore bra stövelkunder förstås men de passar bäst i Långtbortistan någonstans,,Ha en skön kväll

3:57 em  
Anonymous Anonym said...

En dyster Dahlia... ha ha det tycker jag var kul...du dom där hundarna är väl för trevliga..skulle gärna ha en sådan.

4:01 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Stövelförsäljare är väl de enda som kan gilla tusenfotingar.
Såg inte till Kristoffer Robin, det hade varit något det!
Popcorn föredrar att ligga ute i gräset i solen så jag har inte sett henne fräsa fram, har det roliga kvar.
Gick det bra med korsordet? Trevlig kväll!

Anna! Popcorn är väldigt trevlig, tycker annars att de är för aggressiva.
Dahlian var egentligen superdeppig.

4:18 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Dahlior behöver ganska mycket uppmärksamhet,
jag försökte faktiskt prata med den...

7:08 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Vad sa du till den stackaren? Den tvärdog!:-)

11:37 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Ja det gick rätt bra har ett par ord kvar! Sen blev det ju att laga sig lite middag och tiden gick ville läsa lite med Viveca Lärn snart slut ...Godnatt på dig

11:48 em  
Blogger NinaH said...

Regn har vi också haft gott om de senaste dagarna! Och blåst!
Tänk vilka fynd man kan göra under saker!;-) Nå.... Paddan håller jag nog också mest på!;-)
Popcorn verkar vara en trevlig liten filur!
Hälsa så mycket till herr Padda & lilla Pocorn!;-)

11:52 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Bra jobbat med tufft kryss.

Nina! Var just ute på en liten tur. Popcorn o herr Padda hälsar så gott tillbaka till dig!

11:52 fm  

Skicka en kommentar

<< Home