Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, mars 20, 2008

Nybyggt

I området ovanför Brohuvudet 2 har det byggt många nya hus där järnvägen tidigare gick fram. Jag tycker att de flesta husen har blivit riktigt lyckade, speciellt småhusen som byggts i trä. Det har blivit riktigt idylliskt.
Det har tjafsats väldigt mycket om friskolan Marina Läroverket och deras nybyggnad. Jag tycker att den har blivit jättefin. Ser ut som en riktig skola! Nedanför i Stocksunds hamn ligger deras segelfartyg.
För minst 10 år sedan så gjorde Stockholms Golfklubb och Danderyds kommun ett markbyte. Golfklubben fick mark nere vid Kevinge Strand för att där bygga ett stort kontorskomplex. Just då havererade kontorsmarknaden i stockholmsregionen och bygget blev inte av. Senare byggde golfförbundet huset till höger. Det går i samma stil som det gamla klubbhuset, till vänster. Det huset var ursprungligen Kevinge Gårds lada.

6 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Snygg skola, trevlig påsk!

1:15 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Visst är det! Glad Påsk!

3:41 em  
Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid

Ja många nybyggda flerfamiljsbostäder kan bli verkligen fina.

Glad påsk på dej önskar Irene

6:04 em  
Blogger Ingrid E said...

Irene! När man bygger i gammal stil så gillar jag husen. Har lite svårare för glas o betong, som är så populärt att bygga nu.

6:48 em  
Anonymous Anonym said...

ja, visst är det otroligt att J C Superstar är 35 år! 10 år yngre än mig..Och ändå känns musiken så otroligt modern. Men det gör å andra sidan jag också...;-) Jag lyssnade på den hem i bilen i kväll när jag åkte från jobbet, och jag blir så stärkt av den.

11:58 em  
Blogger Ingrid E said...

Annebelle! Ja den är verkligen bra o stark J C Superstar. Den håller verkligen. Det gjordes mycket bra musik då.

11:17 fm  

Skicka en kommentar

<< Home