Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, mars 13, 2008

Sticklingar

Köpte några sticklingar på Sollentunamässan. Fyra Pelargon och fyra Fuchsia (till höger). Brukar alltid köpa framförallt Fuchsiasticklingar på trädgårdsmässan, eftersom jag inte skall på den stora i Älvsjö fick jag köpa redan nu. De brukar inte bli speciellt lyckade och två av dem tyckte jag verkade väldigt blöta vid omplanteringen. Nu har jag något att skylla på om de inte vill sig i år. Jag blev väldigt förtjust i Pelargonierna på vår balkong på Grand Canaria tror att de är stjärnpelargon. Har inte hittat dem här hemma, vare sig som sticklingar eller frö, men dessa pellisar är alla andra stjärnpelargon. Hoppas att de kommer att blomma fint här hemma.

3 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Kul, jag har också startat med lite tokigheter...

11:52 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Vadå? Tokigheter? Detta är fullaste allvar.

3:47 fm  
Anonymous Anonym said...

(för mej också :)

10:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home