Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

söndag, mars 09, 2008

Sollentunamässan

I helgen var det dags för årets första trädgårdsmässa; Rum & Trädgård på Sollentunamässan. Den passade mig utmärkt eftersom jag var ledig på lördagen pga arbetskonferensen och jag kan inte gå på Älvsjömässan i april som är en större trädgårdsmässa.
Sollentuna är lite nostalgi för där var jag på min första trädgårdsmässa, för många år sedan.
Jag gillade vad jag såg på mässan. Blev glatt förvånad över att det var så mycket trädgård trots att det är tidigt på året. Naturligtvis fanns det många kringgrejor som dessa tjusiga grodor. Pussar man dem så kanske de blir som snyggingen nedan, en riktig trädgårdsprins.
När jag såg montern nedan med huset och allt runtom så tänkte jag på mina bloggkompisar. Damen på stegen fick mig att tänka på Filifjonkan och cykeln på Hannele.
Det är en bit kvar till trädgårdssäsongen då man får se saker, som de som liggger på bordet, ute i det gröna. Längtar ännu mera nu!
Återkommer med de blommorna som införskaffades på mässan.

9 Comments:

Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid

Ja, det är skönt med en titt i förskott, på vad som komma skall.

Fina blommor du har fotat, nu ser jag fram emot att se de andra blommorna du "pratade" om. Irene

12:34 fm  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Underbara bilder, kul att se och få följa med.

8:04 fm  
Blogger Ingrid E said...

Irene! Ja underbara blommor väntar oss, kände värmen.

Hannele! Gissade att du skulle gilla dessa bilder. Där fanns många saker som ville hem till dig. Vad tycker du om cykeln?

8:54 fm  
Blogger Strumpstickan said...

Kul!

10:15 fm  
Blogger Ingrid E said...

Strumpstickan! Mycket kul!

2:41 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid.Är tillbaka igen har saknat er med och bloggens värld, Ser att jag dök upp i grevens tid,,, skrattar åt damen på stegen mycket träffande..exakt
Men så härligt att du kom iväg på mässan så mycket maffiga tulpaner och alla dessa hemliga prinsar..inte illa fann du något som du råkade få med dig hem kanske? inte nödvändigtvis prinsar men kanske en tulpan...:)

5:19 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Så roligt att se dig här igen! Har verkligen saknat dig. Bra att du kom tillbaka så att du fick se damen på stegen. En hel del följde med hem. Har pelargonnoja men de skall omplanteras först innan de får visa sig på bloggen.

7:37 em  
Blogger Camillas dagar said...

Hej och tack för titten hos mig! :) Vad kul att se dina bilder från mässan, några var nästan identiska med mina ju. :)
Kram och ha en fin dag!

9:45 fm  
Blogger Ingrid E said...

Camilla! Kul att du hittade hit! Tulpanerna tillhör nog de mest fotograferade på mässan, underbara färger. Visst var mässan kul.
Ha en bra dag! Kram!

10:53 fm  

Skicka en kommentar

<< Home