Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, september 14, 2010

Gamla Stan igen

Hannele avslutade sitt besök i Stockholm där det började - i Gamla Stan. Vi gick på gator som jag inte brukar gå på, uppe, mitt i Gamla Stan.
Att det skulle finnas många roliga affärer i Gamla Stan förvånade mig inte men attt det var så mycket grönska. Vi var bl a inne i Grillska_huset för att beundra dess trädgård. Jag fann inga bilder av trädgården på google, tog själv inte några, så tur att Hannele fotograferade. Det är som hon skriver en av de hemligaste trädgårdarna.
Här uppe hittade vi flera intressanta affärer med bl a böcker. Vet du att Hannele bloggar om böcker? På Hanneles-bokparadis hittar du mycket intressant bl a om boklådor i Stockholm.
Så var det dags för Hannele att återvända till Hisingen. Tack för att du kom upp hit och gav mig en så rolig och innehållsrik början på min semester. Ser fram emot nästa sommar!

3 Comments:

Blogger Filifjonkan 1 said...

Men å så mycket grönt där var Lustigt att det kan klara sig så i de smala gränderna Roligt att gå på ställen man inte brukar gå på annars blir det mest de vanliga stråken

11:29 em  
Blogger Hanneles bokparadis said...

Det är nog Stokholms hemligaste träggård :)

9:39 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Visst blir man förvånad över att det finns så mycket grönt i stenstaden.

Hannele! Ja verkligen men nu har jag fått ett nytt utflyktsmål.

12:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home