Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, augusti 26, 2010

Mera Onsala

Onsala är väldigt mycket nostalgi för mig. Det var här jag upplevde min barndoms sommar. De första åren i detta hus som vi kallade Kurrebo och som vi hyrde av fiskare Bengtsson. Kul att huset har blivit så fint renoverat och finns kvar.
Förr låg Onsala båtvarv här. Nu är det hamn för massor med fritidsbåtar, väldigt många fler o större än de som fanns där i min barndom.
Lite dramatik! Denna bil kom farligt långt ut men som tur var gick det bra, inget bilbad denna gång.

4 Comments:

Blogger Filifjonkan 1 said...

hej Ingrid, Åh så härligt hus jättefint. Ingenting är sig likt från barndomen upptäcker man när man tittar efter vuxen ålder, Tur det gick bra med den där bilen kunde j varit väldigt mjukt där på kanten så den bar hade givit sig iväg med tanke på allt regn som blöter upp i markerna nu. Ha en bra dag

10:30 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Det var lite svettigt innan de fick upp bilen.
På Onsala har man inte rivet husen utan byggt ut med gamla huset som bas så man känner igen sig från förr.

7:17 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

vi var i närheten förra helgen

8:03 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Seglade sönerna?

8:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home