Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, september 07, 2010

Vinterviken

Kvällen dag 2 besökte vi Vinterviken som ligger sydväst om Stockholm innerstad.
I husen därborta, i Gröndal har jag varit tidigare för några år sedan. Underbar utsikt där över grönska och vatten.
Vintervikens Trädgård visade sig bestå av en vacker o välvårdad trädgård och restaurang med mat o dryck. Dessutom hade vi turen att hamna på poesiafton.
Underbara stolar vid en damm.
Koloniområdet intill är jättestort, en skön grön promenad.
Här finns mycket att titta på - inte bara trädgård - dessa grindar t ex.
När man är ute med Hannele kan man ibland få se mer än vad som var tänkt. Denna byggnad kom vi till. Jag har nu lärt att det är Winterviken en festvåning som är Nobels gamla dynamitfabrik från 1891.
Klicka på Hanneles namn så kommer du till hennes bilder från Vintervikens Trädgård.

7 Comments:

Anonymous Hannele på Hisingen said...

Vilket ställe, nästan ett strå vassare än Rosendals Trädgård.. Mysigt med olika program och musikuppträdanden.

4:30 em  
Blogger NinaH said...

Så mysigt du & Hannele haft det! Jag suger till mig tipsen- här & på Hanneles blog!;-) (Kikat mig bakåt!

7:45 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid.
men så härligt det se ut Stolarna av gräs var u härliga att se och ö
är det möjligen en kanin som gömmer sig därunder bordet eller en hare kanske.. jag har hört talas om att det skulle finnas en sådan festvåning i dynamitfabriken hahah men aldrig sett den varken på utsidan eller insidan så tack för den bilden.

12:19 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Tittar på Vinterviken igen den där grinden är ghesshbra läcker

11:31 fm  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid kilar in till dig idag fredag tänkte önska trevlig helg för jag misstänker dels du jobbar sen har en del "valmöjligheter" efteråt som åtagande..kanske! ha de bra och hoppas du slipper regnet det spöregnar hos mig sen kl 01 i natt.

10:04 fm  
Anonymous Ingrid ♥ said...

Vilken mysig trädgård
Kram Ingrid

9:10 em  
Blogger Ingrid E said...

Vinterviken var verkligen ett roligt o trevligt besök. Dit vill jag igen.

5:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home