Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

fredag, augusti 27, 2010

Långedrag

Ett besök i Långedrag och dess hamn hör till när jag är på göteborgsbesök. Mysigt att titta på alla båtar som bara blir störrre o större men tribunen är sig lik.
En blandning av gammalt o nytt. Kanonerna på berget tillhör det nya faktiskt. Placerades där efter att försvaret dragit sig tillbaka.
Varje semester tänker jag ta en tur ut till Älvsborg och runt hamnen t ex med Älvsnabben. Det var flera år sedan sist. I år var vädret för dåligt för båtfärd. Blir att hoppas på nästa sommar.

4 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

ser lite av Hisingen :)

8:02 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! :-)

8:11 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid. Jaha jo så vackert är det med båtar och vatten och ljudet som är runt ikring det hela Kanonerna ja de får stå som skrämseltaktik ifall någon tänker ta ifrån oss Långedrag... säkrast de låter bli..har tegelsten i handväskan så då tar jag dem med mig och kommer genast och dänger upp dem...skratt

5:08 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Tror väskan är effektivare än kanonerna!
Långedrag är verkligen fint.

11:41 fm  

Skicka en kommentar

<< Home