Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, januari 15, 2009

Is igen

Soligt o minusgrader igen. Dock dessa grader känns för det blåser också.
Många var ute på isen trots att det var mitt på dagen. Dessa gjorde mig dock glad - till skillnad från den ensamme åkaren häromdagen - för nu var det folk som åkte med andra och var rätt utrustade.
Gladast blev jag av att se kommunens män som var ute o borrade i isen och satte upp granar för att varna för svag is.
Gruppen nedan var ute med ledare och lärde mer om skridskoåkning på naturis. Ordentligt utrustade med ryggsäckar, ispiggar o stavar.

3 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Isvett och kunskap är viktigt.

3:23 em  
Blogger NinaH said...

Ingrid- rätta mig om jag har fel... men jag tror du gillar is?!;-)
Du har fått ett blombord som annars skulle kastats. Det ska vi också! Kollega var på väg slänga ett fint gammalt. Kan du förstå vad de tänker med?!;-)
Jag vet ännu inte om det blir mässbesök i år- men jag har alltid önskan i vart fall!;-)
Hör av mig om det blir!

1:14 fm  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Isvett o -iskunskap är mycket viktigt. Såg att Hilma o Hilmer har detta o är rätt utrustade inför isfärd.

Nina! Det gäller att gilla läget! Helst vill jag ha sommar året runt men men så då gäller det att göra det bästa av situationen. Gillar att titta på de som kan det där med att åka långfärdsskridskor.
Tur vi har med grejor!
Hoppas att vi ses på mässan!

4:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home