Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

fredag, januari 02, 2009

Is på Ekebysjön

Vilka helt fantastiska dagar vi haft i Danderyd. Sol från klarblå himmel, vindstilla o några minusgrader. Isen har lagt sig. Igår tog Sigge, hans matte o jag en promenad till Ekebysjön i Djursholm och bara njöt.
Ekebysjön och området runt omkring är numera ett kommunalt naturreservat. Roligt se att massor med folk njuter av det fina vädret och ger sig ut på en istur, med eller utan skridsko.
På kommunens hemsida finns israpport .
Just nu snöar det. Synd på den fina isen.
Även Sigge L tyckte det var kul på isen.

Etiketter:

5 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Härligt, här börjar de också prata om isar.

10:23 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid, Jaha ni har med haft så där underbara soldagar samma här.Man får taga vara på dem. Promenader är mysigt om man är ordentligt påklädd Detta jag beskrev på min blogg idag var några dagar före julafton den 23 närmare bestämt. Vi har bytt de kom över till mig på annandagen istället.Nu hoppas vi på lika fint i morgon men det verkade inte så på väderkartan i kväll-:( Godnatt med dig och sov så gott,

11:16 em  
Blogger NinaH said...

Ja det är bara såååå underbart att ta sig över is! Så ljuvligt ni haft det!
God fortsättning på det nya året!

11:33 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Filifjonkan kollar in hmm jaha du åker skridskor fortfarande fnissar,,,
det gör du rätt i.Men här nere är isen gömd under Kung Bores vintertäcke, En trevlig lördagkväll på dig.

7:07 em  
Anonymous Anonym said...

Härligt! Gott nytt år, Ingrid!

8:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home