Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, januari 06, 2009

Glada Änkan

Häromkvällen blev jag bjuden på Folkoperan och Glada Änkan. Det var Sigges matte som bjöd oss dagmattar. Kul med operett tyckte vi. Ha! Susanne Osten hade regisserat och gjort någon modern trams runt operetten med tecknomusik mm. Som tur var lät den ursprungliga operettmusiken underbar och sångarna var mycket bra.

Ett annorlunda slut kan väl avslöjas nu när den inte går längre. Änkan räddade inte nationen genom giftemål utan valde att leva upp pengarna istället! Om jag förstår Osten rätt så innebär jämställdhet att vi tänker på oss själva före det gemensamma. Håller inte med!

Etiketter:

4 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

"modern trams" - låter lite tantigt.

9:13 em  
Blogger NinaH said...

Oj. Kanske tur man inte gick då...?;-) Fast vi landsortsbor är ju glada om vi alls får gå på "begivenheter" live så vi är väl inte lika kräsna som ni storstads-dito förstås...?....!;-).....

10:44 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Visst är jag tant!:-)

Nina! Ni gick miste om fin musik o sång men Ostens regi var ingen höjdare, tycker jag.

11:55 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid. Men så roligt att bli bjuden på Glada änkan. Jaha den var omgjord näe sådant har jag lite svårt för just på dessa klassiker som operor och operetter. Susanne Osten är ju ganska speciell om man uttrycker sig lite fint. Hmm ja du har rätt jag kan inte heller hålla med om detta.

11:44 fm  

Skicka en kommentar

<< Home