Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

fredag, januari 09, 2009

Älghunden Sigge, Expressen

Visst är Sigge L tuff som jagar upp älg på Edsviken?
I år har man inte tagit ner älgen på Älggrundet i Edsviken, mellan Solna och Danderyd. En ispromenad gick vi förbi den. Kul att få se den framifrån. Sommartid ser jag den ju bara bakifrån från Danderydssidan (bilden nedan).
Älgen är riktigt stilig, säkert en 10-taggare. Hoppas att den inte utsätts för förstörelse. Det har tyvärr hänt en tidigare vinter så konstnären fick göra en ny älg. Nu varnar man för svag is vid Borgenudden så den kanske klarar sig från påhälsning denna vinter.
I bakgrunden håller solen på att gå ner bakom Borgenudden.
Bilden har jag skickat in till Expressen som publicerar vinterbilder på sin hemsida. Skicka in dina bilder också!

8 Comments:

Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid ja både hund och älg är ju verkligen kontraster till varandra stor och liten. Roligt att den får stå där och kanske tur nu då att det är töväder så de inte kan ge sig på älgen Tänk så nedrigt att förstöra så fina saker. Ha det så bra denna fredagskväll.

5:25 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Ibland förstår jag mig inte på människor, förstöra vackra o trevliga ting. Visst är lille Sigge tuff som inte är rädd för den stora älgen!:-)
Hoppas att Filifjonkan också får en skön fredagskväll.

5:30 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

Hoppsan här är jag som du alltid längtar efter Ingrid..jag dansar in och tar dig med..härligt va..ja men du Sigge han är ju en modig man det må jag säga..

6:04 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Häftig bild!

6:10 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Du är alltid välkommen hit. Hänger gärna med i dansen denna lediga fredag. Sigge tillhör MMM modiga mindre män.
Ha en skön fredag.

Hannele! Tack! Gillar bilden skarpt.

6:22 em  
Anonymous Anonym said...

Vad fint med en älg stående sådär! Här i Göteborg har vi haft rondellhundar, men de blev förstörda hela tiden tyvärr.

7:00 em  
Blogger NinaH said...

Kul!;-) Hälsa modige Sigge- fniss...

12:38 fm  
Blogger Ingrid E said...

Katinka! Visst är älgen fin! Göteborg har mycket plats för konstverk i vatten. Tyvärr har rondellhundar svårt att överleva lördagsnätter.

Nina! Sigge L hälsar tillbaka! Som tur var så såg han inte gårdagens häger.

3:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home