Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, januari 13, 2009

Istiden över?

Det har varit helt fantastiska vinterdagar i Danderyd med is på Edsviken och lite snö som lyst upp i mörkret. Speciellt i helgen när det var fullmåne, då var det ljust som på dagen även nattetid.
Nu finns inte ett spår kvar av snön. Det är flera plusgrader dygnet runt. Lite blåsigt men ändå skönt. Skridskoåkarna sörjer naturligtvis men igår såg jag en som var ute på isen. Lite väl våghalsigt för min smak eftersom han åkte ensam och väldigt nära där det är öppet vatten. Det knakade i isen.

7 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Det ser jättehärligt ut, här är det plus.
Häng med på bildutmaningen i min blogg.

8:22 em  
Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Ja det är vackert när fullmånen lyser på snön, det blir ljusare äv vad vi har haft det i dag, dimma och jämngrått.

Skön tisdagskväll önskar jag dej
Irene

8:30 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Det har varit jättehärliga vinterdagar nu är här också plus. Hinner tyvärr inte med dinutmaning pga jobbet.

Solvarm! Idag längtar jag efter varm sol. Vintersolen har varit ovanligt frikostlig i år. Månnätterna var nästan spökligt ljusa. Snart har vi ljusa nätter att se fram emot.

8:35 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

Himmel det ser rent av farligt ut där på isen..ja men du det är bokat bord så det ska nog bli bra..se upp snart kommer jag.. :)

8:38 em  
Blogger oumberligating said...

Sådarja försökt göra en kommentar på din andra blogg men kom inte in men det går väl lika bra att säga det här, vilka fina bloggar och bilder du tagit, jag gillar älgen på "isen" fint ljust, skriver själv från två bloggar dels den här dels en annan om fysisk smärta www.jernsaxen.blogspot.com mvh från Peter Olofsson som bloggar runt en stund varje kväll.

10:13 em  
Blogger NinaH said...

Oj! Kallare i däruppe i norr än hos oss? Gäller det idag också?
Vi har både snö- & is-fritt här (igen)... sen många dagar....

1:53 fm  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Visst ser det livsfarligt ut! Ha en trevlig födelsedagsmiddag!

Oumberligating! Trevligt att du hittade hit och gillar mina bilder. Ska in på dina bloggar o titta också.

Nina! Vi har haft dagar med blidväder men ikväll har det vänt till kallare igen. Snöfritt men lite is kvar.

8:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home