Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, december 31, 2008

Tack för 2008

2008 blev ett gott år. Mycket roligt har hänt under året o jag har sluppit sjukdomar o skador, likaså mina nära o kära.
Året började på Kanarieöarna. Det var underbart att få uppleva sol o värme och kunna njuta av vackra blommor ute i naturen.
Även Stockholm kan. Blomningen i Kungsträdgården var fantastisk.
Trevligt att få besök. Hannele o jag hade några helt fantastiska dagar tillsammans, bl a i Bergianska Trädgården och dagen till o i Gustavsberg.
Sommarbesöket i Göteborg gick också i trädgårdens tecken. Trädgård i Väst hade vackra trädgårdar. Dagen med Annika o Bertil i Botaniska var en höjdpunkt där Hannele guidade oss.
Blomningen här hemma var också fin. De första lökarna tittade upp o blommade redan i januari. Peacerosen vid entrén har nog aldrig varit så magnifik som i år.
Hösten gick fort. Fick många äpplen. Många nya goda rätter med äpple i provade jag i år.
Hösten var mestadels fin. Hade vänligheten att bjuda på regn o sol på samma gång. November började fint men sedan blev det blött o mörkt.
Nu är 2008 snart slut. Vi har soliga dagar med några grader minus. Isen på Edsviken har lagt sig och de första skridskoåkarna har kommit ut.

2008 startade jag en ny blogg Ingrids_Danderyd
Vill passa på och tacka alla som lämnar kommentarer, ni gör bloggen mer levande. Hoppas att få se er ofta 2009.
GOTT NYTT ÅR!

4 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Tack själv för all gästfrihet,
önskar dej bra start på det nya året.

7:07 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

Ja men du vilket härligt år..Gott Nytt År på dig..Kungsan ser härlig ut..det borde man nog uppleva.Kram från Anna

9:34 fm  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Alltid trevligt att ha dig här. Hoppas att du kommer även sommaren 2009.

Anna! Ja 2008 var ett härligt år för mig. Hoppas att du är nöjd med ditt. Kan verkligen rekommendera blomningen i Kungsan.

10:53 fm  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid. Åh så fint du summerat året som gått, Det var snällt mot oss tycker nog jag med, Man får vara nöjd, Ny blogg sa du skall kika dit då genast, kramis och ha det bra resten av helgen

1:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home