Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, januari 12, 2009

Promenad med Häger, blommor o Mia

Igår var vi ute på en rejäl promenad på Solnasidan, gick ända till Sollentuna.
Det är ett underbart område med ett rikt djurliv. Pia fick syn på Hägern som satt o värmde sig vid det öppna vattnet.
Alltid kul att gå på andra sidan och se hur bra jag bor med utsikt över just Solna o Edsviken.
Promenaden av slutades vid Slottsträdgården_Ulriksdal med god soppa vid deras växthus. Underbart att sitta där o titta ut över alla växterna. Den färgprakten behöver man nu.
Jätteglad blev jag som träffade Mia och fick gratta henne också live till att hon nu är utbildad trädgårdsmästare. Mia o jag är gamla forumkompisar, trädgård.
Denna gång hade vi bil med så det blev en del blommor som kunde följa med hem.
Idag är det grått o mörkt ute så jag återkommer med blomsterprakten när de går att plåta utan blixt.

5 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Härligt vårköp, nu får man unna sej lite. Här är typiskt varannadagsväder, ingen idé att planera kläder kvällen innan.

3:51 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Man måste få unna sig lite färg till hemmet nu när det är grått ute.

4:17 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Man måste få unna sig lite färg till hemmet nu när det är grått ute.

4:17 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

Hoppsan lilla Ingrid..aha du är och förbereder Ulriksdal på att den där berömda Filipendulan ska komma på besök..bra jobbat..det ska bli så nice..ja men jag knallar väl fram till Mia o hälsar från dig då..så bra...så galet bra..fina bilder du..och Hägern oxå nice nice..kram på dig från Annapanna

6:20 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Efter mig ska väl Ulriksdal klara det mesta så bara åk dit. Finns mycket fint att ta med hem o hälsa Mia.
Det blir bra kort när man haft en bra dag.

12:13 fm  

Skicka en kommentar

<< Home