Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, januari 14, 2009

Fynd

Låt mig få presentera årets första fynd. Ett litet blomsterbord. En granne var på väg till grovsoprummet med det för han ska flytta till mindre. Vi träffade på honom och befriade honom från ett par saker. Pia fick en sockerlåda i trä, perfekt för ved och jag detta bord. Tror att han har gjort det själv dessutom. Ett gott minne av en trevlig granne. Passar perfekt framför vikdörren till mitt arbetsrum och har plats för värmeljusen också.

6 Comments:

Blogger Anna tassar in.. said...

Ja men du goda grannar är ju perfekt att ha..befriat honom..ha ha.. du är rolig du.Aha värmeljusen i låda vet jag någon mer som har..

9:59 em  
Blogger Resa med Herbert said...

Hej!

Jättesnyggt blomsterbord, tänk att folk vill slänga så fina saker. Tur att du mötte honom.

10:29 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Visst var vi snälla som lättade han börda till sopcontainern! Jo du var den som fick mig att inse att lådan men ljus är fin o ska visas upp.

Irene! Vi har pratat mycket om allt fint som folk slänger. Förmodligen tror de att ingen annan kan uppskatta tingen eller så orkar man inte med sina prylar vid en flytt.

11:11 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Toppen, gillar när fina saker kommer till användning.

3:24 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Så fint det var...sådan tur att du hann få det.

4:52 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Gillar att kunna använda det som andra har tillverkat o inte längre behöver.

Filifjonkan! Jag är jätteglad o får beröm för det.

4:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home