Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, januari 05, 2009

Datorn får vänta

Vilka helt fantastiska dagar vi har! Sol från klarblå himmel och vindstilla så att minusgraderna inte känns kalla utan bara friska. Isen ligger med ett puderlager med snö - bra för fotfästet. Kul att kunna ta promenad över isen till Ulriksdal och se Danderyd från andra sidan. En sak är helt klar, jag bor på livets solsida! Det blir långa promenader var dag.
Datorn får vänta för det har också varit trevligheter på kvällarna. Kameran har varit i flitigt bruk så jag återkommer med rapport.

9 Comments:

Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid, åh det ser ju härligt ut på isen med lite ihopblåst snöpuder. M Nära tvärs över där ser jag. men hörde med att det var folk som hade kommit i sjönöd eller kanske skall man säga isnöd de landade i vatten... isen brast att de törs ta sådana risker när isen nyss lagt sig? Fattar inte det ju. Man måste ju vara säker att den bär. Långfärdsskridskor en solig dag med ryggsäcken packad med småfralla och kaffe och sittunderlag då är det gott att leva,

1:17 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Underbara dagar! Helikoptern flög nyss förbi. Det var säkert med de som hamnat i isnöd. Viktigt ta det försiktigt. Ha en skön o solig dag!

1:30 em  
Blogger NinaH said...

Ja- härliga dagar... även här i Skåne snö & kallt!
Ha det gott ute på isar & dylikt!;-)

3:08 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

Jaaadå..vi väntar..ha ha..men så blåa och härliga dagar du..visst blir man glad.Jag gillar solsidan hos dig Ingrid..snart kommer jag på besök..se till att hålla kvar högtrycket..jag litar på dig..

3:46 em  
Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Ja det är bättre att vara på hal is och ha det glatt, än att gå i lera och sörja, var en strof som slog mej, från Robert Broberg.

En skön helg önskar jag dej

Irene

7:27 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Rejält minus och underbart soligt här med.

8:06 em  
Blogger Ingrid E said...

Nina! När vintern är så här solig då gillar jag den.

Anna! Högtrycket skall vara kvar så bara kom!

Irene! Tack för den fina strofen. Hoppas att du har fin helg också.

Hannele! Hoppas att du kunnat njuta på din namnsdag.

10:58 em  
Anonymous Anonym said...

Undrens tid är inte förbi. Här kommer en kommentar från lotta.
Eftersom vi ju talade med varandra nyss har jag inget viktigt att säga.
Ha en bra jobbnatt och sov so gott imorgon när vi andra stretar till våra jobb.

6:50 em  
Blogger Ingrid E said...

Lotta! Kul att se dig här! Hoppas att det blir fler gånger!
Ha det riktigt gott själv.
Kram!

8:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home