Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

lördag, september 06, 2008

Regnig lördag

Så trist väder vi har idag. Det började regna före tolv och sedan dess har det bara fortsatt och tidvis rikligt.
Jättesynd att det kommer idag när det är många utomhusaktiviteter. Jag var med på Stocksundsbibliotekets Dag, Stocksunds Torg.
Där var bl a politikerutfrågning. Politikerna fick samsas under tak. Åhörarna stod ute i regnet.
Många föreningar o affärer visade upp sig. Tyvärr var inte intresset så stort i ösregnet. Synd om alla aktiviteter bl a Kulturnatta i Djursholm.
Som tur är så är kräftkalaset i år inomhus - det brukar annars vara ute.
Igår hade jag desto trevligare med Hanneles dotter på besök och hon gjorde en jättegod middag till oss.

9 Comments:

Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid. Å jaha ser att ni har lika blött hos er som här nere. Regnar gör det med råge. Men tråkigt för dem som öppnat upp för andra saker. Folk går ju inte ut isamma utsträckning som när det är uppehåll. Men det ser trevligt ut det du visar. Jaha du har haft celebert främmande (ref till Hanneles dotter)En trevlig fortsättning då på den här lördagen

3:08 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Jättesynd om arrangörerna. Det roliga regnar bort.
Ja det var verkligen ett celebert främmande och gott blev det.

3:18 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Så tråkigt med vädret, här öste det ner också i förmiddags, men nu är det sol, lyckliga du, som får go mat, jag tycker väldigt mycket om min dotters mat, man mår bra av det. Kram.

5:19 em  
Anonymous Anonym said...

P.S.
Ha en riktigt trevlig kväll.

5:21 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Din dotters mat är både god o nyttig, kan det vara bättre?
Fortfarande regnar det så kulturnatta har nog problem.
Tack, med det gänget blir det alltid trevligt! Trevlig lördagskväll!

6:12 em  
Blogger Eva Agnes said...

Ingrid, hade jag vetat att du varit i Falkenberg hade jag bjudit på en kopp kaffe och hembakat.
Nästa gång hör du av dig, please!
Mcket vackra bilder från Grimsholmen. Jag älskar Halland och dess vackra natur.
KOM TILLBAKA!!
Kramar Eva Agnes

8:27 fm  
Blogger Ingrid E said...

Eva Agnes! Grattis till att ha Grimsholmen i din närhet, där är så vackert. Jag brukar vara i Onsala o älskar också Halland.
Lovar meddela nästa gång! Skulle vara jättekul att träffas!

10:33 fm  
Anonymous Anonym said...

Nice....man ska vara med när det händer saker...

9:12 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! De som arrangerar lägger ner mycket jobb o jag vet de blir glada bara man kommer o tittar. Kul vara med.

4:23 em  

Skicka en kommentar

<< Home