Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, september 03, 2008

Regn o mygg

Hösten har hittills inte varit särskilt rolig här i danderydstrakten. Det regnar någon stund varje dag. Idag var morgonen regnig medan eftermiddagen blev jätteskön med sol o värme. Det positiva med regnandet är att det blommar så fint. Många växter blommar om nu.
Det negativa överväger, tyvärr. Mördarsniglarna tycker att livet är toppen och är fler än någonsin och överallt. Tyvärr upptäckte jag ett par i en av mina rabatter.
Den stora plågan är myggen. Har aldrig sett så många förr. De är stora och går till anfall direkt. Bilden nedan visar lite hur det ser ut i luften här. Skogspromenader är att glömma om man inte tar på sig rejält.
Nu verkar det som det skall bli uppehåll några dagar. Hoppas att det blir så!

14 Comments:

Anonymous Anonym said...

M mm det växlar vädret du...men mygg har jag inte märkt av...kanske för att jag ofta är i glashusen,,kan ju ha med det att göra...ja vad det blommar...så vackert så..

7:35 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Grattis till att slippa myggen! Du är väl mer åt havet, kanske, än stillastående vatten. Tur att blommorna är så fina.

7:41 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Om det är en sådan plåga, önskar man kanske lite kylä, jag går fortfarande i sommarkäder utan tröga, hösten är precis som den ska :)

8:39 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Nej tack, ingen kyla! Det räcker så bra med torka så slipper vi dem. I eftermiddags var det underbart soligt o varmt. Fortsätt så!

8:55 em  
Anonymous Anonym said...

+15° och hagel...

11:33 em  
Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Jag har inte insett ännu, att det har börjat att bli höst, eller vill inte kanske är rättare sagt.

Ja mygg har jag känt av, dom älskar nämligen mej.

Hoppas att det blir fint väder i helgen, då skall vi ut till storsonen och äta kräftor, om han får tag i några förstås.

En skön förhöst eller sensommar önskar jag dej. Irene

12:12 fm  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Hoppas att din dotter slipper det här imorgon.

Irene! Det har varit stor skillnad på vädret på Väst- o Ostkusten. Här har det inte varit kul med mycket regn. Äntligen sol nu.
Skall också på kräftkalas i helgen men det blir inomhus i år pga myggen.
Önskar dig detsamma!

11:40 fm  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Var snäll mot min dotter, kram.

8:15 fm  
Anonymous Anonym said...

P.S.
Spela lite Dylan för mitt barnbarn..

8:24 fm  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Har träffat din dotter som fick sova ut under min hundpromenad. Nu är hon inne i stora staden. Jag är lovad middag ikväll. Skall bli spännande!
Dylan skall vi nog hinna med!

5:21 em  
Blogger Daisy said...

hej, känns bra att se på någon i danderyd. Hopas jag kan gå runt igen i oktober eller i november. Jag börjar nya blog. Du kan titta det.

5:34 em  
Blogger Ingrid E said...

Daisy! Lovely flowers vilket härligt namn på en blog! Rekommenderar alla att titta in där!

5:46 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Men så fint det blommar igen hos dig men mördarsniglarna gör en vild. Stampade ihjäl 2 st igår i rena ilskan de äter rent, men mygg peppar peppar,,har vi inte besvär med här just nu i alla fall någon enstaka finns ju men inte så de stör. Tydligen väldigt olika verkar det som.

6:50 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! En del växter blommar för andra gången nu, förmodar att det är pga regnet.
Myggen är en riktig plåga, måste gå långärmat även när solen skiner så var glad!
Hoppas att vi får mysigt väder i helgen!

6:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home