Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

fredag, september 05, 2008

Cykeltur till Enebyberg

När det var ett par timmars sol i söndags tog jag en cykeltur till Enebyberg.
Cykelvägen börjar vid Båtsmantorpet_i_Danderydsberg Detta torp vårdar o värnas av paret Nordahl. Einar fixar som synes entrén inför Höst_i_Båtsmanstorpet.
Cykelvägen frtsätter sedan utmed Rinkebyskogen så där är mycket natur att titta på.
Ganska snart passerar man den nya Driving Rang, Enebyberg, där golfarna står och tränar utslag.
Väl framme i Enebyberg tittade jag på Stig Dagermans Park, Eneby Torg och Enebybergs gård. Om det kan du läsa på Ingrids_Danderyd
I helgen skall det bli kräftor. Det innebär att jag missar den första Kulturnatt_Danderyd i Djursholm men man kan inte vara överallt.

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ser lantligt ut, har ni också Kultutnatta, kul, berätta det för min dotter.

5:38 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Mycket natur här. Detta är kommunens första kulturnatta och imorgon och då är din dotter på utbildning.

5:47 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Åhh så härlig cykelväg du hade och golfbanor med. Torpet är väl underhållet det är positivt att det vårdas och får vara kvar. Kräftor sa du mums men akta läpparna,,en trevlig heg då på dig

6:46 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Hade glömt att det var en så skön cykeltur, den gör jag gärna om.
Toppen med båtsmantorpet. Verkligen levande. Hoppas att jag hinner dit i höst.
Lovar akta läpparna:-)
Trevlig helg!

6:51 em  
Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Vad skönt att kunna ta en cykeltur och möta sådana här fina fotoobjekt.

Vi fick två cyklar från ett äldre par som vi bor granne med, damcykeln var från 1939 och när jag sa till min dotter och måg, att jag skulle måla den tyckte dom att jag inte var riktigt klok, vi får väl se hur det blir, det är bara däcken som behövs fixas till annars så är den fit for fight. Herrcykeln var av ett mordenare slag den hade 10 växlar, där växlarna satt nere på ramen. Mycket rart av detta par, tycker jag att det var.

En trevlig kräftskiva önskar jag dej. Irene

11:01 em  
Blogger Ingrid E said...

Solvarm! Så trevliga grannar du har! Gamla cyklar brukar vara jättebra. Hade eb i Haga som var min stora favorit, mycket bättre än de moderna. Tror den blir jättefin när du målat den.
Trevlig helg, du skall väl också på kräftfest?

11:22 em  
Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Kräftskivan blev tyvärr inställd, sonen fick inte tag på några havskräftor, och det måste de ju vara, han bor ju ute på en ö i södra skärgården och köper av lokala förmågor, så det blir framöver, vi kan ju åka ut med mycket kort varsel.

En skön fest önskar jag dej. Irene

2:22 em  
Blogger Ingrid E said...

Irene! Havskräftor! Oj så gott! Det tillhör det bästa som finns. Tur att du bor hemma nu och kan ta kräftkalaset en annan helg. Hoppas att du får en trevlig helg ändå!

3:43 em  
Anonymous Anonym said...

Men så härligt med en tur... du är så duktig på reportage där i trakten..

9:11 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Försöker röra på mig lite så fläsket får sitt. Här finns mycket fint att se.

4:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home