Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

lördag, september 13, 2008

En kinesisk trädgård - farväl!

Igår i det fina vädret tog jag en snabbis in till Skeppsholmen och Östasiatiska museet för att än en gång titta på den kinesiska trädgården på deras parkeringsplats. Söndag 14 september är sista dagen som den är öppen.
I_somras var Hannele o jag och tittade på utställningen och konstaterade då att den nog skulle vara finare i höstfärger. Åkte nu in för att kontrollera detta men pga av allt regnande har höstfärgerna kommit senare i år. Inte så mycket höstfärger som väntat alltså.

Naturligtvis knepigt för museet att känna till när hösten skulle komma. Synd att de stänger redan nu.

Det var härligt att se den en gång till. Så vackert väder och stilla och fint.
Några av bonsaierna hade också börjat skifta i höstfärger. Den längst till höger är min favorit.

Etiketter:

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad härligt... bonsaier är väldigt fint.......och väldigt svårt.. du hittar på så mycket kul o beriknade..så fint att du visar oss..

4:39 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Bonsaier är inget för mig men jag älskar att se resultatet av andras arbete. Visst är de läckra!
Försöker hitta lite roliga saker att göra o titta på. Trevligt att du vill följa med.

5:08 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Kul att se på bilder därifrån igen,
jag har min lykta kvar :)

5:52 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Hade viljat se mer höstfärger än vad jag fick se. Mysig liten trädgård.
De har fått in nya lyktor så ingen katastrof om du skulle behöva en ny. Förmodar att du har mycket glädje av den.

6:13 em  
Anonymous Anonym said...

Tung den järnlyktan :)

8:19 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Vilka muskler du måste fått efter att ha burit på den lycktan hela dagen.
Ingen vacker musik från Arméns Musikkår denna gång.

8:26 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Ja Kinesiska trädgårdar är så stilla och vackra .Stenen kringärdar så fint de har stort sinne för konst sina skapelser Bonsaien som var favorit instämmer jag i.

4:59 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Kineserna vill att man skall finna stillheten i deras trädgårdar. Flera fina sittplatser har de. Trevligt att vi har samma bonsaifavorit.
Hoppas att Filifjonkan får en mysig måndag och därmed en bra start på veckan.

5:13 fm  

Skicka en kommentar

<< Home