Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, september 11, 2008

Uppehåll!

Idag har det varit uppehåll sedan regnet i morse och nu på kvällningen skiner solen!
Sigge L o min promenad gick idag i uppehåll. Fantastiskt!
Vi gick förbi Lärkängens Fritidsträdgård som ligger vid församlingshemmet i Danderyd.
Där lyste det av färg! Underbart vackert.
Cosmos - Rosenskära är så läckert rosa. Man glömmer att himlen är/var grå.
De perenna solrosorna var många o stora. Gav verkligen färg till området.
Hannele gillar att fota byggnader som är på fallrepet, övergivna. Hon är inte ensam. Idag har Svenska Dagbladet en artikel om Jan_Jörnmark som väl är hennes guru vad gäller detta. Läsvärd artikel.

Etiketter:

8 Comments:

Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid Å grattis har du kunnat gå torrskodd promenad idag! Så härliga rosenskärorna är ännu så många varianter det finns på dem, och den gula rudbeckian den är med en tacksam växt. Har växt upp med den fast den som är högre och har bollformade blommor De växte vid min gammelmormor trappräcke jämt så fint kan minas doften av den ännu,

7:11 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Vädret går åt rätt håll förhoppningsvis blir det ännu bättre imorgon.
Underbara, gammaldags blommor som blommar så vackert.

7:17 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Vi har haft helt underbar solig varm dag, jag tog på mej alldeles för varm kofta, läste almanackan i stället och såg inte att det var +20°.
Jan_Jörnmarks senaste bok har jag köpt, funderat på att lyssna på hans föredrag.

7:41 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Skicka hit! Helst imorgon för sedan skall jag arbeta hela helgen.
Gissade väl det vad gäller Jörnmark.

7:48 em  
Anonymous Anonym said...

Underbara blommor...färgsparkande..härligt..m mmm lite bättre väder på gång nu tror jag...lördag blir det sol..så gott du.

7:48 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Färgglada blommor kan man inte få för mycket av.
Hoppas att du har rätt vad gäller vädret. Även om jag skall arbeta så är en eftermiddag på balkongen aldrig fel.

8:48 em  
Blogger Eva Agnes said...

Hej Ingrid!
Vackert med Lärkängens Fritidsträdgård. Kyrkan har jag många minnen ifrån med alla sina vapensköldar. Men just denna trädgård minns jag inte.
Kramar Eva Agnes
ps Mår efter omständiheterna bra.
ds

10:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Cosmos hör till mina favoriter! Den där efterrätten lät underbar.

12:23 em  

Skicka en kommentar

<< Home