Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, september 08, 2008

Loppis Täby

Igår kom jag äntligen iväg på bakluckeloppis på Täby Galopp. En riktigt trevlig upplevelse. Inte så många bilar som det brukar vara för regnet hängde hela tiden i luften men som tur var så höll det sig där.
Mycket fanns det att titta på o där fanns såväl barnfamiljer som pensionärer som sålde.
Jag köpte en picknickväska med två uppsättningar tallrikar, glas o porslin för 30 kr.
Älskar småprylar i porslin. Köpte en vas o en kanna.
Lite lustigt var det att jag kom på att jag behövde ett stressägg till en ny äggkopp som jag fått. Sa det till min kompis och vid nästa bord hittade vi ett ägg i vitt.
Totalt handlade jag för 70 kr och jag är mycket nöjd.

Etiketter:

13 Comments:

Blogger Eva Agnes said...

Fina små prylar du skaffade på backluckeloppisen.
Vilken bra idé förresten, att sälja saker från sin bil. Smart!
Kramar Eva Agnes

12:29 em  
Blogger Ingrid E said...

Eva Agnes! Jättekul aktivitet o smart. Dessutom bra priser och chans till fynd.

12:48 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Åhh så härliga fynd du gjort dig den lilla vasen med blommorna är ju kanonsöt stressägget är ju med bra Bakluckeloppis var nytt ord för mig inte sett här ner men det kommer väl Ha en skön måndag

1:06 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Jag är jätteglad över mina fynd. De passar så bra här hemma dessutom.
Tack, hoppas att du också får en bra måndag.

1:09 em  
Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Visst är det kul med loppis där man kan fynda riktigt billigt.

Men vad är ett stressägg, undrar en fullständigt novis. Irene

1:42 em  
Blogger Ingrid E said...

Irene!
Stressägg är en äggformad produkt som kan vara av porslin, keramik eller vad som helst. De var mycket populära för några år sedan. Meningenär att man skall sitta och lugna ner sig med att krama om detta ägg. Måste du ha sett!
Ja det är kul med fynd på loppis.

3:18 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Mycket bra fynd, kul med loppis, på sånt hrä bakluckeloppis är det ju alltid nytt varje gång.

8:20 em  
Anonymous Anonym said...

Ja men här var det rariteter....säkert värda en hel del...fynd!!

9:16 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Rolig form av loppis. Många är nog här flera gånger men man vet aldrig vad som väntar o det är kul.

Anna! Tja gräddkannan kan jag tänka mig har visst värde. Säkert 100 kr:-)

3:32 fm  
Blogger Filifjonkan 1 said...

God tisdag om än det störtregnar...Hoppas du slipper ut idag i detta busväder det var det värsta så det går på nu.Det flyter utanför på min gård man ser inte nivåskillnaden på gatan mellan trottoaren och vägen en enda stor forsande älv är det och det är en backe med.Gummistövlar på idag och en tanke går till min brevbärare idag som cyklar,,ha en bra tisdag

8:59 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Supergrå tisdag här men inte de mängder regn som ni fått. Jag vill ha sol! Ha en bra tisdag, trots allt.

4:20 em  
Anonymous Anonym said...

När jag var i Stockholm sist, så var vi på Täbys loppis .... hittade lite smått, men inte den där wow-grejen ....
.
Ska till Stockholm igen Allhelgonahelgen - men då är väl Täby stängt ?
.
Röd lördag är det också när jag är där - då har väl de 2 garnaffärerna i Gamla stan också stängt. I somras hade de inte öppet på söndagar ....
.
Har kikat runt på din blogg - du har många underbara bilder ....

5:57 em  
Blogger Ingrid E said...

Hej!
Trevligt att du hittade hit. Täby bakluckeloppis slutar 28 september.
Hoppas att du hittar annat kul vid ditt besök i Stockholm.
Trevligt att du gillar mina bilder.

6:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home