Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, september 09, 2008

Blommigt, supergrå tisdag

Tycker det är trist idag med supergrått ute. Duggregnar för det mesta. Håller mig inomhus o njuter av blommiga grejer istället. Hammaren köpte jag för några år sedan. Måttbandet (i verkligheten lila) fick jag i somras av Hannele som idag har fina bilder på sin blog Ögongodis en dag som denna.
Längtar efter en dag med uppehåll så jag kan ut i rabatten och arbeta.
Daisy, min väninna i Filippinerna har startat en ny blogg Lovely_flowers och där finner man sådana! Underbara och roliga blommor, annorlunda våra.

7 Comments:

Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid. Men så söt hammaren var måttbandet är ju med rart ;jag tycker om när det är lite rarare påde tråkigt gråa verktygen. (ficken sax och en ficklampa av sonen som var blommiga).Ja idag var det lite trist grått regn men som sagt den här dgen är straxt slut nu så i morgon hördes det som prognosen här nere ialla fall lät lite gladare. Skall kika in på din Fillipinska väninnas blogg med. Godnatt sen till kvällen

6:11 em  
Anonymous Anonym said...

Ja men du det var väl härligt med en sådan hammare kunde jag behöva just nu...håller på att hänga här...ja en akvarell som jag köpte på Gotland...så pass trevlig. Ska väl se vilken hedersplats den ska få..oj vilka vänner du har all over the world..

6:27 em  
Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Vilken gullig hammare och måttband du har.

Jasså du har det regnigt hos dej, Här i Göteborg är det bara lite småmulet men inget regn. Vi har just kommit hem från en 3 timmars promenad in till centrum, jätteskönt var det.

Solvarma hälsningar från Irene

6:38 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Visst passar de bra ihop, hammaren är bra, riktigt bra skruvmejslar till olika saker, måttband är också bra att ha i handväskan, här har solen visat sej, fortfarande varmt, kram.

6:52 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! visst är det kul när gråa verktyg får blomma! Hoppas du gillar din tripp till Filippinerna.

Anna du får gärna låna bara du lovar lämna tillbaka o visa resultatet på din blogg.

Irene! Tack för de solvarma hälsningarna, behöverjag idag och minsann har det inte blivit en liten lucka i det gråa!

Hannele! Passar väldigt bra ihop och hammaren är rolig med alla sina skruvmejslar.
Väst har haft mycket bättre höst än Öst. Än lever vi på hoppet!

7:12 em  
Blogger Daisy said...

Det är så fint hammare. Det jag kan inte använda, bara att titta på. Här i filippinerna, på morgonen det är solign och mycket varm, det känns bränner din hud. Men efter middag det kommer regn och lugn. Jag har så mycket blommor jag ska göra, det börjar i min igen gård, det finns så mycket olika blommor. Tänk inte grått ute. Smile....

5:43 fm  
Blogger Ingrid E said...

Daisy! Jag vill också bli bränd av solen! Då är middagsregn OK. Härligt att du kan arbeta med dina blommor!
Kram!

11:42 em  

Skicka en kommentar

<< Home