Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

lördag, augusti 02, 2008

Naturfenomen o ful häst

Tyvärr lyckades jag inte fånga solförmörkelsen på bild. Det var lite molnigt när det skedde så det gick att titta på solen och se att en del av den fattades pga att månen var i vägen. Gillar den här typen av naturfenomen och vi var flera som var ute för att titta.
Några timmar senare blev det alldeles mörkt på himlen och det mullrade i fjärran. Liksom dagen före gick ovädret norr om Danderyd. Här regnade det knappt en minut men med stora regndroppar.
Visst blir man glad när virusprogrammet fungerar! Fick igår varning om ful häst dvs en trojansk häst. Den fick jag förmodligen när jag, helt legalt o med lösenord, skulle ladda ner musik från Bob Dylans hemsida. Fy Bob!

10 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Visst är det spännande med naturfenomen, solförmörkelsen tittade jag genom ett hål, helt molnfritt här, inte lätt att fota regn, men du hann på 1 minut.

12:32 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Tittade genom hål med granne men annars gick det faktiskt att, med solglasögon, se solen pga molnen. Regnbilden blev lite rolig tycker jag. Det var ett märkligt åskregn, nu har vi det vanliga.

12:37 em  
Anonymous Anonym said...

M mm nu är et lite gråare..men snart skiner solen igen... :D det är då ett som är säkert... aj aj aj för sådana fulingar...vilken tur att det inte blev galopp..

12:57 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Tror inte riktigt på dig!:-) Nu väntar några gråa dagar men sen..
Ja verkligen tur att hästen blev stannad direkt!

1:07 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid Ja solförmörkelsen syntes inte så bra synd synd men spännande är det ju ändå. Regnade skrattar ja det syns att det gjorde hos er Väl det bara var en eller 2 minuter, Nu förstår jag vad du menade om en dum häst, Jösses Snacka om att man fakiskt "smått älskar" sina virusprogram,,Farligt ladda ner grejor om man inte är bergsäker på vem man laddar hos.

7:23 em  
Blogger Eva Agnes said...

Hej Ingrid!
Tänka sig att jag blev inbjuden hos Anna som nu äger huset jag bodde i som barn.
En helt otrolig upplevelse. Kommer aldrig att glömma Annas vänlighet och goda bemötande. Hennes mamma Eva var också där. Jag å¨terkommer med ett inlägg.
Kramar Eva Agnes

8:35 em  
Anonymous Anonym said...

På Hisingen, nära kusten, har vi haft sol :)

10:36 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Kikar bra in för att önska dig en skön söndag

10:18 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Naturfenomen är barnsligt kul! Trist att inte kunna lita på en sida med lösenors. Dataförstörare tar sig in överallt. Vidriga människor.

Eva Agnes! Så kul! Måste ha varit en fantastisk upplevelse. Kände du igen dig? Ser fram emot det inlägget!

Hannele! Akta så jag inte kommer hem till dig nästa vecka!

10:20 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Önskar dig också en trevlig söndag!

10:21 fm  

Skicka en kommentar

<< Home