Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

söndag, juli 20, 2008

Stockholm Jazz Festival

Vilken tur vi hade! Igår var det en ljuvlig kväll och då var jag på Stockholm Jazz Festival, Skeppsholmen. Varmt o gott, trevligt sällskap, god mat o dryck. Naturligtvis fantastisk musik. Kan det vara bättre?
Den som drog i år var Van "The Man" Morrison. Han var riktigt bra och hade med ett mycket bra band. Härligt att han i år var på spelhumör och positiv. Det har ju hänt att han stått med ryggen mot publiken! Inga sådana konstigheter i år.
En nackdel med festivalen är publiken! Vad det snackas! Varför går folk på konsert, betalar dyrt inträde, står vid musiken, om man lika gärna kunde stannat hemma för man är bara intresserad av den egna rösten? Vi gick runt för att få höra musiken i fred. Lyssna på videon nedan så förstår ni.
Det roliga med Jazzfestivalen är att jag brukar upptäcka skön musik som är ny för mig. I år blev det Joan Armatrading. Vilken röst och härligt gitarrspel. Även hon med ett bra band. Nog inte sista gången jag lyssnar på henne.
Det tråkiga med jazzfestivalen är att det märks så tydligt att vi går mot mörkare tider. Därmed blev det svårt att få en vettig bild på Joan.

Lite Van Morrison och den fina sommarkvällen på videon.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh du...jazz älskar jag... lyssnar mycket på Diana Krall o Nora Jones ... m mmm varje fredag när arbetsveckan är slut då sjunger Diana o Nora i mitt hus. Då är det fredag... Vad härligt att få gå på Jazzfestivalen... ska nog tänka på det till nästa år.. jag har ju min son som bor i Kista så det är perfekt för övernattning. Roy han är ju sååå bra.Men är dom så ofina o står o snackar... suck.

2:22 em  
Anonymous Anonym said...

Oj... Roy var det ju inte Van menar jag...:)

2:23 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Tycker att du absolut skall hit nästa år och höra på fin musik. Perfekt att ha övernattningen fixad.
Är ingen speciell jazzdiggare men festivalmusiken är väldigt bra.

2:52 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Så roligt då, tanten är i farten, jag är lite avundsjuk..

3:18 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Jazzfestivalen är verkligen för moget folk. Bra musik o städad publik. (Ungdomarna bara babblar).
Med tanke på allt du varit med om i sommar så blir jag nästan stolt över att du är lite avundsjuk.

3:35 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Godmorgon Ingrid Oj var du på festivalen med Van Morrisson så kul han har bra sug i sina låtar tråkigt att folk bara skall förstöra med babbel.Have I told you lately that I love you den låten är skön,,Armatrading har jag nog inte lyssnat på så mycket men man kanske borde,

5:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Här är jag igen...kände för att jazza lite... :D

8:55 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Van "The Man" var underbar. Underbar röst. Armatrading var helt ny för mig men jag har nog hört henne tidigare.

Anna! Aldrig fel med lite jazz!

1:38 em  

Skicka en kommentar

<< Home