Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, juli 16, 2008

Mamma Mia!

Mamma Mia vilken härlig dag jag hade igår.
Börjar med slutet för det var att se Mamma Mia - The Movie. Vilken underbar film! Att musiken är suverän det visste jag ju redan och musikalen har jag sett så handlingen var ingen överraskning. Att höra Meryl Streep sjunga The winner takes it all, var bara den värd biobiljetten. Pierce Brosnan var en positiv överraskning. I stort sett var alla skådespelarna jättebra men ingen går upp mot Meryl Streep. Sedan tycker jag också att det är härligt att få se en mogen kvinna som ser ut som en sådan också.
Det svåraste var att sitta still och inte sjunga med i sångerna. Nu går jag och köper CD:n så att jag kan göra det hemma och på promenader.
Inte var dag som publiken applåderar en film och sitter kvar hela eftertexten! Minst fyra stjärnor till filmen.
Dessutom var det trevligt att se filmen i en riktig biograf. Skandia på Drottningsgatan. Skandiateatern som det står på fasaden. Stor salong och med sina utsmyckningar o statyer så påminner den om en teater. Den biografen kan väl inte läggas ner?
Dagen började också bra med en tur med Pia till stranden i Näsby Park, Täby. Härligt varmt o soligt med lite moln ibland som svalkade skönt.

Etiketter:

12 Comments:

Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid. åh har du sett den lyckos du. Alla jag hört som sett den säger precis som du jag skall med se den men den får koma hitåt först tror jag....Förstår att du var nöjd med gårdagen...

11:38 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Lyckliga du som har den att se fram emot! Gårdagen var verkligen en toppendag.

11:47 fm  
Anonymous Anonym said...

Vet du vad... jag använder alla sexton olivoljorna.. är lite galen i smaken på dom olika en för var sak jag lagar typ... :D Men så är dom ju vackra att se på oxå...

1:07 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Ja det får väl anses lite udda.:-) Själv känner jag ingen större skillnad men ofta är flaskorna vackra.

1:24 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Nästan lika bra dag som vi hade,
fast vår underhållning var gratis ;)

2:58 em  
Blogger Eva Agnes said...

Hej Ingrid!
I dag har jag lagt in lite Danderydsbilder. Ev. har det smugit sig in lite fel i den. Kanske du kan rätta till mig?!
Kramar Eva Agnes

10:08 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Kan verkligen rekommendera filmen.

Eva Agnes! Lämnat dig några kommentarer. Jättefina bilder du tagit. Kul att så mycket är sig likt.

11:53 em  
Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Låter som en skön dag.

Och tack för tippset, den filmen måste vi gå och se, skönt att kuna gå på bio igen, det är nått jag har saknat i Spanien.

Ha det gott

Irene

1:27 fm  
Blogger Eva Agnes said...

Hej igen Ingrid!
Jag tackar dig för kommentaren inne hos mig och har verkligen försökt få fram flygfoton på Eniro, men klarar det inte. Vet inte vad jag ska söka på.
Kramar Eva Agnes
Ps Jag kommer på besök till Stocholm den 30 juli och stanr till den 5 august. Sonen har lovat att segla oss ut till Danderyd. Ska bli underbart kul.
Kanske kan ni stå opå bryggan du och PO och ta emot:-D
Bara skoj.
Vet du att min mor och PO:s far Georg Håkansson var med i Danderydskören unde fyrtiotalet...
Lite mer historia på den sidan om kören skle jag kunna bidra med..
ds

8:43 fm  
Blogger Ingrid E said...

Irene! Förstår att det måste vara kul att få gå på bio igen. Mamma Mia är rolig för alla åldrar.

Eva Agnes! Tänk om vi stöter på varandra så kul det skulle vara! Har lagt en beskrining på din blogg ang Eniro. Hoppas att du hittar för det är kul att titta på.

7:03 em  
Blogger Eva Agnes said...

Tack för beskrivningen till flygfotona Ingrid.
Jaglyckades och det var kul att se hembyggden från ovan.
Kramar Eva Agnes

12:38 em  
Blogger Ingrid E said...

Eva Agnes! Så kul att det lyckades! Hoppas att du kände igen t ex ditt gamla hus och tennisbanorna.

4:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home