Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, juli 17, 2008

Utflykt, Välkommen Emma

Igår blev det en dag på landet. Det som drog var rea hos Fredrikslund och Butiken på landet. Det blev en kjol o en blus för min del + marmelad och champagnesenap! Det hela ligger så idylliskt i röda stugor mitt ute på landet. Knappt var man förväntar sig se en klädbutik.
Sedan åkte vi runt lite. Wenngarn Slott fick oss att ta av från huvudvägen.
Intresserad av att köpa ett slott? Wenngarns Slott har varit ute till försäljning men man har tydligen dragit tillbaka. På länken finns fler bilder av området. Eftersom man inte får gå in på slottet så får man nöja sig med de bilderna. Visst renoveringsbehov föreligger kan man väl konstatera.
Det var gott om aktiviteter på området. Där fanns loppmarknad men där hittade jag inget intressant.
Vi fick också lära oss att varje onsdag är det motorträff i Wenngarn. Vi passade på att gå runt och titta på alla fina gamla bilar. Naturligtvis var man klädda för motoråkande. Hunden nedan drog mitt intresse. Undrar om den var färgad för att gå i ton med bilklädseln?
I morse hade jag äntligen det SMS som jag väntat så på. Carina och Stefan fick en flicka 16 juli kl 22:40. Välkommen till världen Emma! GRATTIS till hela familjen.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja men varför inte ett slott kunde väl vara käckt att äga...
vad härligt att hitta på lite kul så här på sommaren. Roligt när man hittar något att shoppa oxå. Du den där hunden.... nja jag vet inte om jag skulle gjort så..det är nog bättre med naturligt utseende. En liten ny människa... finns väl inget underbarare.

7:16 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Visst skulle det vara kul med ett slott. Säkert får man också stöd av staten för att göra en bra renovering. Tänk att det är så kul att shoppa, speciellt på rea. Föredrar också naturliga hundar. Är så glad över lilla Emma.

7:33 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Filifjonkan säger whaw....vilken dag vad kul och kjol och blus med marmelad mums men champagnesenap? Har aldrig prövat du måste berätta om det var användbart...sen då.Men köpa mig ett slott näe tack för dyra uppvärmningskostnader..och för mycket att städa även om Titti startar den självgående Rondo,Butiken ser så inbjudande ut,,,

8:32 em  
Anonymous Anonym said...

Goodmorning... här är jag pigg o alert. Ska du på utflykt? Ok jag väntar här sålänge... :D

9:51 fm  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Jag vill köpa ett slott!
Fast inte helt nödvändigt, för jag bor ju redan i ett slott. Spara lite champagnesenap till mej...

12:57 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Tänkte inte på uppvärmningskostnaderna! Tack för att du påminde för det kunde ha blivit för kostsamt annars, det vet ju du av trist erfarenhet.

Anna! Utflykten får vänta några dagar för nu skall här arbetas.

Hannele! Champangesenapen står här o väntar på dig! Synd att du inte vill köpa slottet. Jag skulle gärna komma på ett riktigt slottsbesök.

4:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home