Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, juli 14, 2008

En spridd

Nattljus, Oenothera Odorata, gör verkligen skäl för sitt namn för den lyser upp rabatten i sommarkvällen. Det gör att jag ser den så här tydligt från min balkong.
Nattljus har spridit sig rejält i rabatten. Mig gör det inget, det är bara att ta bort den där den konkurrerar med andra växter om utrymmet.
Blomman lyser så fint. Slår ut på kvällen och står inte särskilt länge. Tur att den har många blommor.

13 Comments:

Anonymous Anonym said...

Javisst i sommarkvällen lyser blommorna på ett underbart sätt.. mm mm jag gillar att se växter i olika ljus... fina bilder.

1:02 em  
Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Ja du det är en vacker tid vi lever i. Ditt nattljus pryder så fint, mycket vackera bilder.

Nattljus bilden på min sida, är tagen i Bayern i Tyskland vid 10-tiden på förmiddagen.

Ha det så skönt bland alla dina vackra blommor. Irene

1:14 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Håller med dig om att se blommor i olika ljus, de kan se helt olika ut beroende på ljuset. Finns det något underbarare än solljusa sommarkvällar?

1:22 em  
Blogger Ingrid E said...

Irene! Ibland så kan även vi här hemma!:-) Ja det är underbart idag inte molnfritt men varmt. Underbart!

1:24 em  
Anonymous Anonym said...

Den är underbar!
Vi har runt 22-23 grader i vattnet. Perfekt!

5:44 em  
Blogger Ingrid E said...

Annebelle! Underbar badtemperatur, den vill jag också ha!
Nattljuset gör mig glad med sin gula blomma.

8:29 em  
Blogger NinaH said...

Hm... Vet du Ingrid... I år drar jag upp alla nattljus... så fort de dyker upp i rabatterna! Och flera på t-träffen jag hade här sa detsamma! De kan bli för många, se...;-) Några har jag dock lämnat- i kanten av trädgårdslandet... för det är ändå lite svårt att helt slita sig från dem. Blommorna är verkligen vackra.

2:11 fm  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Godförmiddag Ingrid. Nu är jag hemma och igång igen. Semestern har varit vilsam och bra,Jaha nattljuset ja det sprider sig så väldigt när det fått fäst men den lyser som nattlampor och den luktar rätt gott har jag för mig nu jo det gör den...Det är fint när det är blandat med höga och låga växter.Har du haft det bra med tanke på regn och sol då?

9:24 fm  
Blogger Ingrid E said...

Nina! Visst sprider den sig som ogräs så några måste rensas bort men eftersom jag ägnade mig åt Dylan istället för fröodling i våras så är jag glad att Nattljusen kommit så bra i år. Det hade blivit lite tomt i rabatten annars.

Filifjonkan! Välkommen åter! Skönt att semestern varit bra. Förhoppningsvis blir det mycket mer sommar att njuta av. Här är allt bara bra. Kunde regna lite mindre bara.

10:49 fm  
Blogger Filifjonkan 1 said...

jaha det kunde hålla uppe det är vi helt ense om rätt blött numera i markerna

12:17 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Vattna är annars min favoritsysselsättning sommartis. Nu är jag arbetslös.

11:19 fm  
Blogger Hannele på Hisingen said...

snyggt

2:53 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Visst är det snyggt med Nattljusen som lyser upp sommarkvällen.

11:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home