Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, maj 13, 2008

Ny kamera

Idag har jag inhandlat min nya kamera. Det blev en Canon IXUS 85IS. Tack för alla goda tips. Annika skickade en bra länk från GP och deras kameratest. Det blev en annan kamera än den som vann testet men affären tittade intressant på testresultatet o hävdade att min har samma funktioner. Inte gör det något att denna är klart billigare!
Bra dag idag. Har varit i Täby Centrum ett par timmar. Hann med att laga golvlampan, fixa nytt pass, besöka Claes Ohlsson och så som avslutning kameraköpet.
Hoppas kunna visa bilder imorgon.

9 Comments:

Blogger Filifjonkan 1 said...

Åhh hej Ingrid. Det var en riktigt fin kamera du skaffat dig så roligt. nu kommer det fina bilder snart då...det är så mysigt med de nya kamerorna verkligen Så det finns Clas Ohlsson med i Täby centrum nu? Varit där för många år sedan det var då rätt så bra vill jag minnas många affärer...fixat pass har du gjort med det var ett gott dagsverke kan man säga då

8:30 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Godmorgon igen .. å är du inte uppe och fotar skrattar...ja man måste ju läsa instruktionsboken först det är då ett som är säkert för det är ju så många finesser så man behöver en kurs nästan innan . Man hittar ständigt nya grejor,..skrattar. Jaja du får ha en trevlig dag med din kamera.(Läs guldkorn)

9:51 fm  
Anonymous Anonym said...

Vad kul! Jag tror du blir nöjd. Jag har en IXUS 60 och är mer än nöjd med den. Använder den mycket oftare än systemkameran, den är så liten och enkel att ha med sig och ger jättefina bilder.

11:07 fm  
Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Lycka till medfotandet. Jag ser fram emot dina bilder. Irene

2:18 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Jo Claes Ohlsson finns numera i Täby. Härligt!
Har nu plöjt igenom det första i introduktionsboken så nu kan fotandet starta.

Annebelle! Tack! Det skall bli kul att lära sig nya kameran. Märker redan vilken enorm utveckling det varit på de sju år som jag haft den tidigare kameran.

Irene! Tack! Lyckönskningen kan nog behövas för här är mycket nytt att lära.

4:17 em  
Anonymous Anonym said...

Ja, den är fin också...Kul att åka till Danmark och lyssna, det blir en upplevelse du får rapportera om sedan på bloggen!

4:52 em  
Blogger Ingrid E said...

Annebelle! Jag lovar att det kommer att bli rapport på bloggen!

5:43 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Grattis till ny kamera, liknar min... :)

3:04 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Tack. Ja det är samma märke som din.

4:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home