Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, mars 24, 2008

Ljudbok

Till mig som är politiker kommer det tjocka brev med kommunala handlingar från Danderyds kommun. Jag förväntas läsa alla dessa papper, gärna komma ihåg varenda siffra som står i dem. Läsandet av dessa handlingar är inget problem för mig men däremot att hinna läsa skönlitteratur. Sommaren brukade jag läsa böcker men inte under politiksäsongen. Så fick jag ett reklamblad från lyssnarklubben bl a skulle jag få en CD-spelare gratis. Det ville jag ha så jag gick med som medlem. Nu är jag helt såld. Det dimper ner en bok ungefär en gång i månaden. Väldigt många deckare men på sistone har det kommit annat. Just nu lyssnar jag på Hosseinis "Tusen strålande solar". Uppläsare Sharon Dyall.
Hörlurarna har jag köpt hos Claes Ohlson till reapris, de sitter på jättebra.
Fördelen med ljudboken/lyssnarboken är att man kan göra annat samtidigt som att stryka, diska, polera o liknande sysselsättningar. Tyvärr ej läsa handlingar.
Ser att de har kvar sitt erbjudande till nya medlemmar.

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Visst är det kanonbra med lyssnarböcker. Jag lyssnar ofta. Nästan fler böcker på CD än i bokform, emellanåt. Undrar just vad du skrev i den där djupsinniga som försvann....?

8:53 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

jag har inte hunnit lyssna på böcker ännu, för jag har ju Göteborgs lokalradio i min mobil :)

Man kan också ladda ner mp3-böcker från biblioteket.

9:06 em  
Blogger Ingrid E said...

Annebelle! Ja lyssna på böcker är toppen! Åker man bil så är det jättebra.
Det djupsinniga var inte så värst mycket för eftervärlden, har redan glömt vad det var:-)

Hannele! Jag lyssnar knappt på radio längre.
Mitt nästa projekt är att skaffa ipod o börja ladda ner böckerna från nätet.

9:20 em  
Blogger Strumpstickan said...

Strålande solar är underbar lyssning även om historin är hemsk. jag lyssnar just nu på hans första bok, flyga drake

9:08 fm  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Godmorgon Ingrid: jaha kan tro at du är såld på detta det är så bra att göra så lyssna samtidigt som man gör annat.Dammsugningen eller baket eller strykningen går som en dans till och med snöskottning fungera rätt bra!

9:08 fm  
Blogger Ingrid E said...

Strumpstickan! Intressant med böcker från andra kulturer. Flyga drake blir nästa bok som kommer med posten.

Filifjonkan! Ja jag håller med fast det verkar vara lite kallt med snöskottning o hörlurar. Min favoritställning är ligande i solstolen med härligt varm sol strålande.

1:58 em  
Blogger Strumpstickan said...

Böckerna har olika personer och handling men handlar båda om Afghanistan.

5:32 em  
Blogger Ingrid E said...

strumpstickan! Tack! Då skall jag köpa även Flyga drake för visst skriver han bra!

5:37 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Skrattar ja du har ju rätt en solstol under ett parasoll det är kalas

12:30 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Längtar efter att kunna sitta i min solstol på balkongen o lyssna på bok.

2:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home